h1

Charmkurs sökes…

april 20, 2009

golfboll

Photo: Silverstone Design (Bilderna har inte med våra utemöbelinköp att göra. Tyckte bara det var coola utemöbler.)

Idag skulle vi ha varit en Utemöbelgrupp rikare, och dessutom vara stolta ägare av ett par urläckra Baden Baden… Men så blev icke fallet och jag är måttligt irriterad! Hela dagen har jag försökt nå butiken 5 mil norr om vår stad för att fråga om dom fått in utemöblerna och de Baden Badens de lovat få in idag måndag, och tanken var också att be dem reservera dessa åt oss eftersom jag inte visste exakt när vi skulle kunna åka dit. Dessutom höra igen om jag skulle få det till kampanjpriset som de lovat. (För det ordinarie priset är det inte värt att göra den uppoffringen att åka upp, men kampanjpriset är 2500kr billigare så det lönar sej att åka dit.)

Jag har ringt och ringt, ringt och ringt igen…inget svar…bara en massa signaler går fram tills telefonsvararens röst ber oss ringa igen på en stund… Efter 17.30 ger jag upp och letar reda på butikens emailadress. Arg och besviken är jag. Så jag skriver, och skriver, i mailet till dem. De ska minsann få höra hur missnöjd jag är. Hur ska dom annars kunna bättra sej? Jag påpekar också att dom i lördags var fyra stycken i ”receptionen” som såg ut att låtsas vara upptagna fastän vi var många kunder i butiken. Och att det inte heller var första gången dom visade dåligt prov på att vara serviceminded och ta hand om sina kunder. Samt att dom inte heller svarat i telefon på hela dagen. Jag skrev att nu förlorar dom både kunder och 5000kr. Får se om och vad jag får till svar. Jag är såå besviken!

Nej charmkurs sökes till butikens anställda! Vi har handlat en hel del där eftersom vi renoverar och köper material där samt nu även hittat utemöbler där. Men ska det vara såhär så kan jag nog bojkotta butiken (om man nu inte kan kompensera oss välvilligt förstås, en chans till bättring har ju alla). Jag bojkottar redan en annan butik som kunde haft utemöbler – men som av kvalitetsskäl inte uppfyller mina krav och som dessutom haft en ocharmig personal som inte ens kan stava till service!

Sådärja, nu fick också jag gnälla lite…såsom Annika gör ibland 😉

5 kommentarer

  1. Gnälla är härligt! 🙂 Många butiker skulle behöva skicka sin personal på charmkurs tyvärr. De där utemöblerna på bilden såg riktigt fräcka ut! Kram kram


  2. Ja jösses, vissa butiker är hopplösa.
    Jag vet inte om man ser för fattig ut när man går in där eller att personalen helt enkelt bara är totalt ointresserade.
    Jaja, många som skulle vilja ha deras jobb och som skulle fixa det så mycket bättre.
    Finns 3 bannlysta, och en som jag tvingas gå in i ändå här i Piteå bara hahahah!


  3. Annika: Ja visst är dom fräcka Golfbollsmöblerna. Det är ju hur kul som helst när man packar ihop dom vid regn och får en cool trädgårdsprydnad istället! Jag har katalogen.

    Anna & Kroka: Ja jag tror absolut att många skulle göra deras jobb bättre. Och om butikerna får veta hur personalen är så hoppas jag verkligen dom gör nåt åt det, charmkurs eller spark i baken. Nu är jag ju nyfiken på vilka butiker Ni bojkottar hehe.


  4. […] anställda angående de utemöbler vi suktar efter. Det var rätt tydligt att personalen har gått charmkursen, eller i vart fall fått en “upphurvling” av nån chef efter mitt arga mail till […]


  5. […] bara man hade dom pengarna att shoppa loss för… Men så åkte vi till butiken som gått charmkursen (det lönar sej att klaga) och de hade fått in UTEMÖBLERNA!!! Äntligen! Så nu köpte jag […]



Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: