h1

Kan det bli bättre…?

november 4, 2009

Efter en skitdag igår och skitnätter två – så har det vänt rejält idag…

Imorse fick jag pengar, lön för mödan för den hemsida jag knåpat ihop till en företagare i stan. Bryggde kaffe och sen kom älsklingen hem på lunch precis när kaffet var färdigt så vi drack kaffe och pratade alla tre. Åh vad gott med kaffe, jag som inte druckit kaffe sedan i lördags hos Anneli Ö…

Night Traffic by Dynamite Imagery FreeDigitalPhotos Net

Sedan åkte jag bil med älsklingen till Körskolan när han skulle tillbaka på jobbet och jag gjorde jättebra ifrån mej, fick beröm så man blir lite glad. Jag KÖR JÄTTEBRA! Tack Ibbe! En riktigt boost för nästa lektion imorgon. Ska ut och öva mörkerkörningen ikväll igen, sist var i lördags. Men jag kör i stadstrafiken nu. Och jag ska plugga lite.

Gissa vad mer? Jo, jag har fått tid till halkbanan!!! Jippi! Om ca 2 veckor så blir det att sladda och slira, 4 tjejer blir vi. Jag kommer få slippa krocktester och volter p.g.a. mina trafikskador, skönt för det har oroat mej. Fast det hade varit skitroligt. Dock vet jag ju hur det är både att krocka och åka av vägen i hög fart tyvärr, så det är egentligen ingen nyhet för min del.

När jag sedan var klar med körlektionen gick jag förbi lilla Mamsen på jobbet en stund. Sen var jag till Skomakaren, han har tydligen slarvat bort två par skor för mej. Aj aj. Min boots spelar ingen större roll om dom försvinner, men mina snygga promenadskor var nya och behövde töjas i lästen för skinnet var lite hårt mot hälsenan så jag har knappt använt dom. Men han var serviceminded och trevlig, han kommer ringa mej om han hittar dom, det är ju en del skor, en massa hyllor och ett par rum att leta i. Kikade även förbi en underklädesaffär för att se om dom har någon fin bikini och jag hittade en jätteläcker sådan. Ska in en annan dag och prova, den kostade hälften av vad jag räknat med, billig var den faktiskt. Ovanligt, annars hittar man ju det dyraste…

091104-ThePhotobookCopyrightStudioMaya-4735-1-2

En snabb promenad hemåt och tog in posten. PAKET!!! Vår fotobok har redan kommit, fick ju mailet igår att den var på väg… Den beställdes ju i Fredags eftermiddag!!! Tusen tack Fuji Direkt, den var verkligen vacker! Är SÅ nöjd och glad! Det kan nog bli fler…

091104-SmoothieCopyrightStudioMaya-4741

Har druckit en jättegod Smoothie till Lunch idag. Mmm! Förstår att jag inspirerade vissa med smoothie sist så här kommer ett nytt recept… Skulle jag döpa den kunde den få heta Redberry Passion Smoothie!

Det blir ca 1 ½ stort IKEA-glas (1 port)

1 st Banan

1-2 dl Yoghurt Passionsfrukt/Jordgubb (lättsockrad från Yoggi)

1½ dl Frysta Hallon

Och idag är det 12 veckor kvar till semester…Wohoo! Längtar!

Första Fotot: Dynamite Imagery FreeDigitalPhotos Net

First Photo: Dynamite Imagery FreeDigitalPhotos Net

Tre Nedersta Fotona: Copyright StudioMaya (Mina Egna Foton) Man får EJ använda mina foton utan mitt tillstånd.

The Three Photos Below: Copyright StudioMaya (My Own Photos) My photos may NOT be used without my permission.

3 kommentarer

  1. Den verkar jättefin boken, måste komma och bläddra =)
    Härligt att det går framåt med körningen, dröjer nog inte länge så har du kortet i handen 😉
    Fortsätt njuta av din ”braiga” dag, det återstår ju 1 timma och 45 minuter =D


    • Ja boken är verkligen fin, vi är jättenöjda! 🙂
      Får hoppas det flyter på med körtiderna nu så det blir körkort snart…
      Hoppas också Ni haft en braig dag 😉


  2. […] saknade jag det typsnittet vi hade på Thailandboken 2008 så jag valde att ha utan text på Budapestboken 2010. Det blev lika fint det. Och jag tror det […]



Kommentera

