h1

Babylen

mars 31, 2011

Len som en babystjärt, ja så brukar man ju säga om väldigt len hud. Och efter att jag har varit en riktig torris, haft torrsprickor, torreksem och kliat sönder mej så har det lyckats bli bättre nu. Störst skillnad har det blivit på händer, ansikte och ryggen som jag tidigare kliade så det blödde. Att vara uttorkad är inte alls roligt, det gör rentav ont.

Jag har druckit vätska före maten, efter maten, efter varje toabesök, när jag vaknar, när jag ska somna, när jag sitter och ser TV eller film. Har försökt få det till en rutin. Jag har hållit mej borta från kaffe, thé och koffeinhaltiga drycker, allt som är vätskedrivande. Och det tog sin tid men blev en klar förändring till slut. Eller ”till slut” var fel ordval, jag får ju fortsätta såhär och är inte helt fri uttorkningen än. Jag kämpar fortfarande med att få i mej vätska eftersom jag är så dålig på det. Och kaffe har jag druckit bara 4-5 halva koppar på två veckor. Jag är inte beroende så det går ganska bra att vara utan. Men jag måste fortsätta min ”behandling” så jag inte drabbas av uttorkning igen.

Jag vill tipsa om en av de bästa dagcremer som jag provat. Den har gjort under för både ansikte, hals, urringning och händer (jag smörjer alltid in handryggen med dagcremen i samband med ansikte, hals och urringning). Min förra dagcreme har utgått ur sortimentet, precis när man är som torrast och jag letade en ny. Efter tips av min vän Monica om produkter med Jungfruolja så hittade jag en som kostade bara en tredjedel av min förra dagcreme, ynka 37 kronor. Den vill jag verkligen tipsa om för den är superskön, kladdar inte, går in i huden lätt och håller den slät och fin. Inte bara det, den är utmärkt som underlag för make up. Willy’s egna dagcreme med ekologisk jungfruolja och kreatin. Det finns fler produkter i samma serie så jag tänker testa även dem.

5 kommentarer

  1. Tack för tipset säger en ”torris”!!

    Ha en fin dag! Kram!


    • Varsågod, ”torris”! 😀
      En fin dag önskar jag Dej också!
      Kram!


  2. Tack för tipset som jag tar till mig. Skall kolla på Willys nästa gång vi är i storstan. Jag har snart slut på min så denna skall jag testa.

    kram


    • Vassego! Den doftar gott också, helt klart värt att prova.

      Kram!


  3. […] tips: Dagcreme. […]



Kommentera

