h1

Långfredagen 2011

april 25, 2011

Långfredagen ägnade vi oss åt att fixa i trädgården hela dagen. Pelle krattade löv, kapade snår och grävde lite här och där. (Alla foton är klickbara större, men får inte kopieras, nedladdas, publiceras eller sparas).

Jag eldade pinnar och grenar som fallit till marken i vår skogsdunge och jag fotograferade lite LIV i trädgården.

 Kärleksört  Vinbär  Smultron

 Aurikel. Mörklila/gula vårblommor.

 Dagmar Daggmask

Det knoppas och växer så det knakar överallt nu, förvånansvärt snabbt.

Vi fick besök av Roger och hans hund Frej som var ute på promenad. Det var en otroligt varm och solig dag, det blev linne och uppvikta byxben. Vi solade och njöt på soldäcket. Fikade, drack kaffe och påskmust. Vi fick båda solbränna och det hettade verkligen i huden på kvällen. Jag fick t.o.m. solfrossa och frös under kvällen och natten.

Foton: Copyright StudioMaya (Mina Egna Foton) Man får EJ använda mina foton utan mitt tillstånd.
Photos: Copyright StudioMaya (My Own Photos) My photos may NOT be used without my permission.
Kamera/Camera: SONY DSC W-50 (2011-04-22)

2 kommentarer

  1. Dom mörklila/gula blommorna har jag äntligen fått veta namnet på! 🙂 AURICKLER
    Dom tillhör släkten viva.

    Hoppas du har nytta av infon..

    Ha de….


    • Tack Svägerskan! Som jag undrat. Förstod att det var en viva, men hittade aldrig namnet. Må väl! 🙂



Kommentera

