h1

Ett samtal från Kreta…

april 29, 2011

Pappa ringde från Kreta idag, dom åkte dit igår och stannar en vecka. Dom har det bra, varmt, soligt och bara 300 meter till stranden. Hotellet heter Atrion strax utanför Chania stad.

För övrigt så är jag riktigt dålig i värk idag. Sviter efter trädgårdspyssel igår, det straffar sej direkt. Sov dåligt inatt trots starka smärtstillande jag blir trött av. Vilar idag men blir också rastlös, men vad ska man göra..? Har så ont att jag inte ens kan gå upprätt och det känns nära till tårar hela tiden, vad jag än försöker göra. Magen har inte varit i form heller så jag försöker in i det sista att INTE ta smärtstillande och försöker stå ut med smärtan. Vill ju inte heller ta smärtstillande så jag blir sömnig och sover bort dagen. Knäppt, jag vet. Funderar på att slå igång bastun när Pelle kommer hem…det kan göra gott mot värken!

Jag fotade lite igår och lite mitt på dagen idag med mobilen, men jag orkar inte fixa in fotona i datorn och blogga om det så det får bli lite senare. Har dock ett färdigskrivet blogginlägg som jag skrev igårmorse som jag ska publicera efter detta inlägg, måste bara vila en stund mellan raderna här. Återkommer! Ha en jättefin fredagkväll!

Vad gör Ni förresten under Valborg imorgon? Några planer? Berätta gärna!

6 kommentarer

  1. Det ser ut som rena rama paradiset där din pappa befinner sig. Jag har pysslat i trädgården i dag också och det kan komma surt efter när man tar i för mycket. Det låter inget vidare med den värk du har och ingen höjdare att måsta ta starka tabletter, men vad gör man?. Jag fick stora besvär med magen när jag åt värktabletter för värken jag hade i ryggen för ett tag sen och först nu har det lugnat ner sig.

    Jag och min man skall åka först till mamma och sen till syrran och svågern så jag hoppas det blir fint väder.

    Sköt om dig
    varm kram


    • Pappa sa att dom trivs. Det verkar bra där.

      Visst är det trist att mesta värken kommer efteråt för man kan aldrig dosera göromålen i förväg och veta när man ska sluta med det man håller på med. Sedan blir det värk, mer eller väldigt mycket mer än den dagliga värk man redan har av skadorna i sej. Det är ju det som är så svårt för folk omkring att förstå, man vill ju göra nånting men kroppen säger nej. Man försöker ändå och det blir mycket värre efteråt. Och det är ju då ingen ser en, när man ligger vaken om natten och när man gråter av smärta.

      Ja värktabletter är ingen höjdare i längden för det skadar inre organ, främst magen och tarmar, sedan även lever och njurar. Man blir nog ingen organdonerare precis. Efter mina dryga 22 års medicinerande så har jag ju blödande magsår för tredje gången och det gör att man oroar sej för de övriga organen. Man dör väl ung av organsvikt eller liknande 😦

      Hoppas Ni får en fin dag hos Din mamma och en trevlig valborgskväll hos Din syster och Svåger!

      Kramar!


  2. En varm bastu lät inte dumt. Det skulle inte fungera att lindra lite om du köpte något slags liniment?
    Vi kanske går ner en sväng till kanalen och kollar, annars blir det nog hemma på gården eller i grannarnas grillstuga.


    • Bastu är härligt, men då vi varit krassliga med nästäppa, snuva och halsont blir det inte länge i bastun så vi uteslöt det igår. Jag tog dubbel dos smärtstillande igårkväll, men jag vaknade av smärtor ändå. Liniment har jag provat, vi har sånt hemma, men det hjälper tyvärr inte. Provade även kylklamp som någon tipsade om, men det hjälper inte heller tyvärr. Jag blir bara frusen, jag som redan är frusen av mej. Värme är det som funkar någotsånär, har en värmedyna och en vetekudde man värmer i micron. Men om det inte släpper snart måste jag till min favoritsjukgymnast i stan som jag gick hos förr, och fråga efter ultraljud, det brukar vara skönt. Blir också trött av det så jag kanske får sova.

      Ni tar ett lite spontant Varborgsfirande som oss. Vi ska nog grilla och ta några öl hemma eventuellt. Kika förbi om Ni vill. Hör av Er bara så vi är hemma, man kan ju plötsligt vara iväg nånstans och titta på nån brasa 🙂

      Kram på Er!


  3. Kreta är underbart! Har varit där några gånger och haft det jätteskönt!

    Vi kom just hem efter att ha varit nere vid skolan och sett på brasan, lyssnat till vårsånger och vårtal. Sen träffar man ju så många vänner och bekanta och pratar bort en stund här och en stund där.

    Det var kommers av korv, kaffe med dopp och lotter förstås. Ingen vinst…

    Tog en sväng förbi kanalen i stan men det var svårt att se nåt… dom var ungefär vid Tages bro verkade det som. Skönt att komma hem i stugvärmen! Det blir lite överbliven hjortonglögg för att värma upp sig inifrån!!

    Kram och ha det trevligt i det ni gör!


    • Ja Kreta är härligt, har också varit dit och rest runt ön.

      Vad härligt Ni verkar ha haft på Valborgskvällen. Hjortronglögg låter gott. Vi hade en ganska stillsam och enkel kväll, somnade tidigt.

      Kram!



Kommentera

