h1

No Luck

april 29, 2011

Ingen lycka denna gång. Igårmorse utvaldes de tio finalisterna i en fototävling jag ställde upp i. Tävlingen har pågått för länge enligt min mening för det var redan i januari som man fick skicka in sina bidrag. Man hinner ju nästan glömma bort hela tävlingen. Över 1000 bidrag kom med. Tema var Kontraster och det kan tolkas väldigt olika. Det här var mitt bidrag:

 Fotot har jag tagit i Sukhumvit i Bangkok, Thailand. (Fotot är klickbart större, men får inte kopieras, nedladdas, publiceras eller sparas).

Detta blogginlägg är förhandsskrivet så det görs bara en dagsjustering idag, Fredag.

Foton: Copyright StudioMaya (Mina Egna Foton) Man får EJ använda mina foton utan mitt tillstånd.
Photos: Copyright StudioMaya (My Own Photos) My photos may NOT be used without my permission.
Kamera/Camera: SONY DSC W-50 (2010-02-14)

4 kommentarer

  1. det tråkiga med vissa tävlingar är att det tar sååå lång tid. Fortsätt tävla med dina foton, plötsligt händer det =)


    • Ja denna gång blev jag riktigt less för det kändes lite oproffessionellt både tidsmässigt och hur tävlingsreglerna skulle gå till. Först skulle man låta folk rösta, men sen skulle en jury ta fram finalister och sen låta folk rösta. Sen blev det ändå folk som fick rösta och de tio som fick flest röster skulle sedan röstas på igen vad jag förstod. Man blev ju förvirrad. Sedan kan jag tycka att det borde vara en jury som är kunnig som avgör, inte den som har flest vänner på facebook som blir finalist. Nu blev det några riktigt dåliga finalistbilder som kom med bland några bra. Även om mitt foto inte är en vinnare så tycker jag den var lite bättre än några av finalisternas urtråkiga motiv och tolkningar. Nåja, nästa gång ska det vara en BRA tävling med BRA priser för att jag ska tycka det är värt all väntan. Tre-Fyra månader är för lång tid.


  2. Det var ett fantastiskt foto som borde ha kommit med tycker jag.

    Ha en fin kväll
    kram


    • TACK söta Du, det var snällt sagt! Jag tyckte min tolkning av ”Kontraster” var rätt bra med det smutsiga huset i slummen med lyxiga skyskrapan i bakgrunden. Sedan kanske jag tekniskt sett inte tog bilden rätt, vad vet jag. Nu var det en hög mur på högra sidan så det var inte lätt att vinkla motivet i mitten utan att få med annat ointressant i bilden. Dock tycker jag att motiv inte alltid behöver vara i mitten heller, oskrivna regler är till för att brytas och jag gör ju min tolkning på mitt eget sätt. Det är ju så man blir unik som konstnär/fotograf.

      Tack för Din fina kommentar! Du är så snäll!
      Ha en toppenfin Valborg och hälsa Mr T detsamma!
      Kram!



Kommentera

