h1

Action och Humor!

maj 12, 2011

Och lite action samt humor. Söker Ni fler filmrecensioner här på bloggen skriver Ni bara ”Filmtips” i sökrutan nere till höger.

  Bild / Picture: Imdb.com

Nokas (2010) är en Action Biography Crime. ”Nokas” behandlar ett av Norges största kassarån genom tiderna när elva tungt beväpnade män intog centrala Stavanger och stal över ca 57 miljoner kronor från Norsk Kontantservice år 2004. Ett rån som skulle genomförts på åtta minuter men redan från början gick mer eller mindre fel när man missbedömt pansarglasen i Norsk Kontantservice lokaler som visade sig vara ganska svårforcerade och gav personalen viktiga minuter att komma undan med en större summa kontanter. En sann berättelse ur Norges brottshistoria. ****

  Bild / Picture: Imdb.com

Source Code (2011) är en Action Mystery Sci-Fi Thriller med Jake Gyllenhaal och Michelle Monaghan i huvudrollerna. Livet är som mest kärt i det ögonblick vi håller på att förlora detta liv. Colter Stevens upptäcker plötsligt detta när han efter att i det närmaste ha blivit dödad under sin militärtjänstegöring i Afghanistan plötsligt vaknar upp på ett pendeltåg utanför Chicago och har åtta minuter på sig att hitta och oskadliggöra en kraftig bomb samt hitta den skyldige. ****

 Bild / Picture: Discshop.se

Just Go With It / Min Låtsasfru (2011) är en Comedy Drama Romance med Adam Sandler och Jennifer Aniston i huvudrollerna. Danny Maccabee träffar drömtjejen, men måste värva sin pålitliga assistent Katherine i rollen som sin blivande exfru för att dölja en ogenomtänkt lögn. När härvan växer blir även Katherines barn indragna och tillsammans åker de till Hawaii på en galen weekendresa där allt ställs på sin spets. Hur långt är vi egentligen beredda att gå för kärleken? Ganska rolig och sevärd film! ****

4 kommentarer

  1. Tack för ytterligare filmtips. Dom har jag inte heller sett. Nu har jag skrivit en lista så jag kan hålla reda på allt 😉

    Ha en fin fredag
    kramar


    • Varsågod, kul att det kommer till pass! Bra med lista, jag har inget minne heller så jag måste skriva en lista vilka vi sett om det ska recenseras. Ofta glömmer jag filmtitlar vi sett för några veckor sen även om jag kommer ihåg handlingen och nån skådis som var med. Då är det tur att Pelle har minne kvar 😉

      Ha en jättefin fredag och helg!
      Kramar!


  2. Just go with it ska jag ta och se. Jag tycker att den kategorin av filmer är alldeles underbara.

    Sv: Tack så mycket! Jag uppskattar väldigt mycket när någon tycker om mina teckningar.

    Han ska vara borta till och med augusti 😦 Sedan har han sökt en masterutbilndning i Stockholm till nästa termin. Kommer han in där kommer han vara borta ett år till. Det blir ett himla långt pendlande!

    Var är det som du funderar att åka till? Jag förstår att det är tufft att lämna. Ni verkar ha så mycket ihop. Men jag är säker på att ni också klarar det.


    • Kul att Du kikar in igen, Charlene! 🙂 Trevligt att Du hittade ett filmtips också!

      Hoppsan vad det blir att pendla för honom! Och länge blir det.

      Ha en trevlig helg! 🙂



Kommentera

