h1

Nytt på Trädgårdspaletten

maj 30, 2011

Nu inväntar vi lite nytt till trädgården igen, hoppas posten är snabb fastän det är helgdagar. Rätt fördelat, jag handlar och Pelle planterar…(ironi). Jag visade min tacksamhet till honom på Facebook med orden ”Du är bäst, Darling! ♥ TACK för hjälpen med planteringen i trädgården igår! Love You!” Eller som vår vän Andreas skrev: ”Alltid sagt att Pelle är en liten trädgårdstomte.” Och jag svarade: ”Hihi jaa, man får väl köpa honom en luva och ställa honom i trädgården för beskådan” (ironi). Här är iallafall våra nya färger på trädgårdspaletten och Pelle har valt den underbart vackra Hawaiianska Klängliljan ”Gloriosa Superba” (bild nr 1). Bild nummer 2 är en Mauretansk Malva ”Malva Sylvestris Mauritiana”, nummer 3 är en Purpurklätt ”Lychnis coronaria rosa” (även kallade Marieroser, Åkerkrans, Kronnejlika) och sist men inte minst nummer 4 en Solros Valentine ”Helianthus Annuus Valentine”. Budade även på frön av en annan sorts Solros men någon annan vann den tyvärr… Tradera talar vi om förstås!

Edit 2012-06-25: För mer från vår trädgård & villa, besök vår hus-& trädgårdsblogg VillaFour Garden

2 kommentarer

  1. Vilken pärla till man du har och vad fina blommor han valt. Skönt när man kan hjälpa varandra.

    Ha en fortsatt fin dag
    kramar


    • Ja jag är så tacksam att jag har honom och att han ställer upp (blomtokig som jag är men inte orkar plantera denna försommar). Han är guld värd!

      Ha en fin kväll!
      Kram!



Kommentera

