h1

Slump

maj 31, 2011

Jag är så glad ikväll för att jag fått tag på två tremänningar (småkusiner) som jag tappade kontakten med i tonåren. Dom bor nämligen i Tyskland och har både flyttat och gift sej så det har inte varit så lätt att hitta dem! Men så av en slump så får jag syn på en kommentar på Facebook att min släkting Rickard befinner sej i Berlin och hälsar på just mamman till dessa tjejer. Jag skriver ”Hälsa” och bara nån stund senare har den ena tjejen (Tanja) gjort en vänförfrågan hos mej! Roligt! Jag har ju gått och tänkt på dom ibland efter att vi tappade kontakten. Senast vi sågs var vi i tonåren och hälsade på dem i Tyskland. Då bodde dom i Hennef utanför Bonn.

Jag passade på att öva min tyska och skrev till henne ”Vielen Dank für die Freundschaftsanfrage! Schön, dass Sie wieder zu sehen!” Vilket betyder ”Tack för vänförfrågan! Trevligt att se Dej igen!”

Här är Tanja (t.v.) och Jaana (t.h.).

6 kommentarer

  1. Så trevligt! Man kan tydligen ha stor nytta av FB!!

    Hoppas ni får ses nån gång!
    Jag hittade två kusiner som jag aldrig sett förrän
    för några år sedan. Inte på FB men i alla fall!

    Ha en fin dag! Kram!


    • Jag har hittat väldigt många via StayFriends (Skolsida) och via Facebook så det är jättekul faktiskt. Bl.a. en klasskompis i Spanien och nu mina tremänningar. Hittade också en försvunnen kusin då jag tog mod till mej och provade SMSa till honom, och visst var det han! Jättekul!

      Det vore verkligen kul att träffa de tyska tremänningarna igen. Och besöka Tyskland så man får öva den lilla tyska man kan.

      Kul att Du också hittat släkt!
      Kram!


  2. Vad roligt sånt är. Förstår att du är glad och även dom. Jag har själv blivit kontaktad av två vänner jag hade i Katrineholm och sånt känns kul. Hoppas ni har möjlighet att träffas.

    Ha en fin dag
    kram


    • Ja Internet har gett oss många möjligheter till kontakt med släkt, vänner och bekanta runt om i världen. Önskar också det vore lika lätt att släktforska. Det var riktigt kul att få kontakt igen eftersom jag tänkt på dem genom åren.

      Kram!


  3. Vad häftigt, att få kontakt med sina gamla vänner på detta sätt!
    Vad gäller tulpaner, så vet jag inte mycket. Men jag tror vissa tulpansorter kommer tillbaka bättre än andra! ‘Carnaval du Nice’ är en tacksam tulpan i det avseendet!

    Ha det gott!
    /Ruben


    • Ja riktigt häftigt är det att få kontakt med släkt och vänner såhär!

      Jag får väl prova flytta tulpanerna inför nästa vår och hoppas det lyckas bättre. Tack för tipset, Googlade och tycker den ser riktigt tuff ut. Vilken tulpan!

      Jag gillar Ice Wonder tulpanlökar som jag planterade i höstas! Riktigt tjusiga!

      Må väl och tack för titten! Välkommen åter!



Kommentera

