h1

The Prom!

juni 8, 2011

Ja igår var det alltså Studentbal igen för min son Robin och hans Josefin. Dom har snart varit ett par i tre år. Ifjol var det Robin som tog studenten och dom var på sin första Studentbal. På fredag är det Josefin som tar studenten. Tyvärr hade jag ingen chans att delta i balfotograferingen igår som jag gjorde ifjol, detta är ganska påfrestande att först ta sej 1 mil utanför stan där Studentbalen håller till, sedan hitta någonstans att parkera och sedan vara på plats minst 3 timmar innan för att överhuvudtaget få en glimt och bra fotograferingsplats längs den röda mattan. Och med min värk igår var det totalt omöjligt. Plus att min läkare på läkarbesöket igår sa att det råder sträng vila och jag bör inte alls göra något med armarna ett tag framöver, lättare sagt än gjort… (De blå länkarna är klickbara och ny ruta öppnas med fjolårets balbilder från bloggen).

Foto: Copyright StudioMaya (Mitt Egna Foto) Man får EJ använda mina foton utan mitt tillstånd.
Photo: Copyright StudioMaya (My Own Photo) My photos may NOT be used without my permission.
Kamera/Camera: Sony DSC W-50

Min mobiltelefon ringde inatt och det var min son som undrade om hämtning från en efterfest där han, Josefin och deras vänner hade grillat hos några vänner. Behövde dock bara hämta Robin och Jossan. Jag hade bara sovit ca 1,5 timme så det tog ett tag innan jag var vaken och klädd. Var tvungen att kolla klockan också så jag var körbar efter smärtstillande tabletter jag tog igårkväll. Men det hade löpt en lång tid så jag fick köra. Svepte en halv kopp kaffe ur termosen och drog iväg. På vägen dit så var det en strålande vacker soluppgång nedanför oss (se ovan) så jag var ju tvungen att stanna och ta några foton. Fotot ovan är taget klockan 02.48 inatt alltså. (Fototokig som man är har man ju alltid någon kamera i väskan med sej). Sedan blev det två timmars sömn till så jag lär vara trött på jobbet idag.

Morgontidningens bilder är de första ”Screen Print” foton vi kan visa från balen. Samt från stället som höll i balen. Så det är ingen bra kvalité på dem. Bilden på folkvimlet är taget ett par timmar innan balparen kommer så fler människor trängs alltså längs den kilometerlånga röda mattan! Fler foton kommer jag kanske få senare, dels av sonen, av Facebook-vänner och från ”fotofirman” som fotograferat alla balpar. Men det kan dröja lite. Här är iallafall Robin och Josefin. (Bilderna är klickbara större)

3 kommentarer

  1. Vad roligt att din son tagit studenten och vad fina dom är tillsammans. Kul att få gå på röda mattan. Vad jobbigt för dig som inte kan göra nåt. Tur att du har en händig och jämnställd man. Ser ut att ha varit en toppendag för din son och hans flickvän.

    Ha det bra
    kramar


    • Ja, han tog studenten förra året. Nu var det hans flickväns tur. 🙂 Det är helt fantastiskt väder och lovas likadant på Fredag när hon är på ”Studentutsläppet” fast fasligt hett. Lika tur hade Robin ifjol med fint väder! Dom har haft jätteroligt sa dom när jag hämtade dem inatt.

      Kramar tillbaka!


  2. […] kommer utlovade foton från Balen 2011 när min son Robin och hans flickvän Josefin gick på Studentbal förra tisdagen. […]



Kommentera

