h1

Villabestyr…

juni 9, 2011

…har hela Kristi Himmelfärdshelgen handlat om, och det fortsätter denna vecka. (Fast jag har fotodokumenterat ALLT som hänt under maj och juni så det blir även hur skärmväggarna blev, hur de nya krukorna ser ut och blomsterplanteringar vi gjorde på bild nedan) Då jag varken hunnit eller orkat har jag inte bloggat så mycket men här kommer en bildkavalkad som visar hur fint det blir. Pelle har gjort 90% då jag varit dålig och sjukskriven förra veckan så all ”credit” till honom!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Uppdrag utfört: Gräsklippning, Skrubbat soldäcket, oljat in soldäcket, oljat in solsängar, oljat in grillstaden, rensat ogräs, planterat blommor och frön, grillat och ätit sallad mm. Vi har fått besök av grannar och bekanta. Druckit lite öl och myst. Vädret är och har varit kanonfint. De senaste dagarnas värmebölja har givit oss solbränna och nästan lite orkeslösa, svimfärdiga eftermiddagar men ändå har vi hunnit med mycket. Jo just det, grannarna har fällt ett par träd (syns pyttelite på bild vid stenmuren) och pratat om att ta bort en (för oss oönskad) tall som ger oss skugga på soldäcket en liten stund varje dag. MER SOL – det vill vi ha!

Imorgon Fredag lovas ÄNNU varmare och då lär vi svettas som aldrig förr. Det har blivit 2-3 duschar om dagen… Och imorgon Fredag blir det tandläkarbesök så jag slutar 12.15!

På Tisdag är min sista arbetsdag och sen får jag ledigt hela sommaren! Skönt, för ansiktsvärken har fortsatt och nu verkar både AF och arbetsplatsen via läkarna förstå mina symptom och att vila är det enda som hjälper för tillfället. Kanske jag få en ny medicin också, hoppas det lättar snart för man blir riktigt trött på allt när det hopar sej…

Foton: Copyright StudioMaya (Mina Egna Foton) Man får EJ använda mina foton utan mitt tillstånd.
Photos: Copyright StudioMaya (My Own Photos) My photos may NOT be used without my permission.
Kamera/Camera: Sony DSC W-50    2011-06-06+ 2011-06-08

Edit 2012-06-25: För mer från vår trädgård & villa, besök vår hus-& trädgårdsblogg VillaFour Garden

3 kommentarer

  1. Hey there…

    Jätte snygga krukor du/ni hittat och vad fint ni fått på stenmuren! 🙂
    Tänk bara på att gräva ner liljorna i nån rabatt sen i höst,då blir det perenna av dom! Så har jag gjort!!

    Vad kör ni på för olja till erat soldäck? Märke? Nån speciell nyans på det? Nu har jag oljat in vårat 2 ggr men jag är INTE nöjd med resultatet!! Slurp…. låter det och inget mer! 😦

    /Annelie


    • Tackar tackar! 🙂 Ja både liljorna och silverekarna ska grävas ned till hösten. Chokladblommorna är också perenna. Har tänkt till lite mer iår att ”återvinna” krukblommorna.

      Oljan köpte Pelle på Coop, en helt vanlig ofärgad träolja ca 3 Liter. Beige tryck med svart text. Den är rätt tunn i konsistensen.

      Önskar man mörkare nyans kan man sätta in pigment men vi kör ofärgat nu.


  2. […] ska det upp en skärmvägg i samma typ som de fem vi köpt tidigare som vetter åt gatan. Lite fler soldäcksfoton och skärmväggsbilder finns här . WP_SLIDESHOW_IMAGES = { load: […]



Kommentera

