h1

Vår Midsommarafton 2011

juni 30, 2011

Då det varit full rulle, möten, trötthet och mycket värk senaste veckan så ligger jag lite efter i bloggandet. Lite sent omsider kommer här lite foton från vår Midsommarafton… (Fler bilder och blogginlägg kommer imorgon)

Vi hade fantastiskt fint väder på midsommaraftonen förutom en åskregnskur som fort gick över och värmen kvarstod efteråt (annars brukar ju åska medföra kyligare temperatur efteråt) och vi fick besök av våra söta grannar Sara och Henrik som kom över med lite presenter till oss eftersom vi hållit ett öga på deras hus och tagit in posten då de var på semester i Turkiet i två veckor. Vi fick en flaska Raki med Raki-glas, en hjärtformad chokladask och denna vackra solros i stor härlig svart kruka, passade så fint på vår inglasade altan. TACK söta Ni!

Mot kvällen var vi inbjudna till Pelles bror Micke och hans fru Anneli för en grillkväll tillsammans. Gott grillat, potatissallad med stark chilismak, en supergod sallad och nybakta pain riche. Och iskall öl, icke att förglömma. Det var gött i värmen! Se deras ena hund Vilda slicka sej om munnen…hihi.

MickeÖ har också precis innan midsommarafton uppfyllt en tonårsdröm och köpt sin drömbil, en Mustang Mach 1 av 1973 års modell. Här är killarna i full färd att gotta sej i ”den gula hästen”…

Foton: Copyright StudioMaya (Mina Egna Foton) Man får EJ använda mina foton utan mitt tillstånd.
Photos: Copyright StudioMaya (My Own Photos) My photos may NOT be used without my permission.
Camera: Sony Ericsson Satio Mobiltelefon/Cellular Phone 2011-06-24

2 kommentarer

  1. Oj! Vilda är verkligen lik vår Kajsa! Vet du om hon har några gener från Solstrimmans kennel i (över)Kalix? Du kan föresten hälsa Micke att jag gillar hans val av bilmärke 😉 Vi funderar faktiskt starkt på att ta med oss vår Mustang tillbaka till Sverige som flyttgods 🙂

    Svarade föresten på din kommentar i min blogg, men vet inte om du såg det så jag skriver här också… Du som kan det här med foto, hur gör man för att bilder ska bli ‘klickbara större’? Är det filformatet som avgör?

    Kram!


    • Jaa, vi tycker Vilda är väldigt lik Kajsa 🙂 Japp, hon kommer från Solstrimman! Vilda är kusin med Frida, de har samma mormor 🙂

      Micke hälsar tillbaka och tackar! 🙂

      Jag har missat Din kommentar om bilderna, ber om ursäkt för det. Att bilder inte blir klickbara större kan bero på flera saker, t.ex. på bloggen (serverfel), på uppladdningen och/eller storleken på originalet. Jag brukar spara mina bilder i stl 900×1300 ungefär. (Min Nikon ger 4400x stora bilder och det blir för stort när man klickar upp dom, plus att dom tar stor plats på serverns minne. Men kom ihåg att spara original i originalstorlek om Du vill ha kvar dom, DÖP OM DEN NYA storleken innan Du sparar den – så både original och kopia sparas. Nytt namn alltså på den nya bildstorleken).

      Prova att ladda upp bilderna om igen och testa, tryck enter efter bilden innan Du skriver vidare, annars kan det bli filfel så bilden inte blir klickbar större. Det händer mej ibland, jag brukar testa innan jag loggar ur så allt funkar.

      Kram!



Kommentera

