h1

Midsommardagen 2011

juli 1, 2011

På Midsommardagen blev vi inbjudna av Pelles föräldrar att åka långt norrut för att besöka ett vackert ställe som heter…

Eeeh, tryckfelsnisse…men hur var det det stavades egentligen? Jo…såhär…

Pelles föräldrar Kicki och Ove hade nämligen hyrt en jättemysig stuga vid forsen där det fanns två sovrum, badrum och vardagsrum plus ett litet pentry. Detta var en av de två enda stugor som hade altan mot älven. De andra stugorna hade ingen altan alls. Det var nyrenoverat, ljust och fint. Och naturen var bildskön och forsen bedövande, rogivande och livlig på samma gång. Och där övernattade vi, i våningssäng men det gick bra ändå. Ett njutbart ställe att ta en weekendresa till, ett avkopplande lugnt ställe att fira en midsommarhelg på! TACK Kicki och Ove för en mysig helg!

Detta bildspel kräver JavaScript.

På Söndagen åkte vi till Finland för att hjälpa min mormor och morfar att flytta, dom hade sålt sin fyrarummare och skulle nu flytta till ett nybyggt hyreshus i en ljus och fin trerummare. Vi var många som hjälptes åt, mamma, brorsan, svägerskan, kusin Juha och moster Tuula. Jag och brorsonen Tim gjorde dock ingenting, Tim busade mest och jag gick på kryckor för att höft och knä värkte massor… Fler bilder kommer senare…

Foton: Copyright StudioMaya (Mina Egna Foton) Man får EJ använda mina foton utan mitt tillstånd.
Photos: Copyright StudioMaya (My Own Photos) My photos may NOT be used without my permission.
Camera: Nikon D5000 – 2011-06-25+26

2 kommentarer

  1. Vilken nostalgi…. när vi var nyförlovade, tältade vi vid Kukkolaforsen. Revonsaari tror jag det hette. Midnattssol och nyförlovad – du kan ju tänka dig. Det var år 1963….hjälp vad tiden går!


    • Wow! Vad häftigt att vi kunde återväcka minnen 🙂 6 år innan jag var född…ja då är det längesen! Det låter som en minnesvärd förlovningsvistelse 🙂



Kommentera

