h1

Tillbaka till medeltiden?

juli 1, 2011

Den 19 april utlystes en bloggtävling med utlottning av en änglakudde. Den 7 maj drogs vinnaren. Överraskad blev jag över min första bloggvinst och därefter följde en lång mailkorrespondens mellan mej, bloggaren och företaget som hade utlovat änglakudden för att den aldrig dök upp…

Företaget (som jag inte vill göra mer reklam för) menade att dom skickat kudden, gång på gång efter påtryckningar från bloggaren som höll i tävlingen. De påstod att de skickat en, två och kanske tre kuddar…men jag fick ingenting i min ändå stora brevlåda. Jag vet dock som arbetat inom Posten själv, att om en skickad försändelse som saknar eller har felaktig adress på mottagare och/eller avsändare eller kommer bort av någon anledning hamnar i en sorteringscentral i Kiruna där försändelser under sekretess öppnas för att lösa gåtan var brev och paket hör hemma. Jag har också hållit på mycket med Tradera där vi både skickat och fått paket och brev och det sällan, eller nästan aldrig, kommit bort någonting. Om företaget skickat flera kuddar borde dom ju efterlysa dessa hos Posten kan man tycka. För jag tror det är ganska längesen som vi frångick att skicka saker med häst och vagn…

  Foto/Photo: Fotoakuten.se

Men idag – ÄNTLIGEN – så kom den! Bara sisådär 8 veckor senare…

Jag vill i vart fall TACKA Aka för allt engagemang och mailkorrespondens, för att inte tala om sitt trevliga bemötande och gulliga mail till mej! Tack vare Dej fick jag min första bloggvinst i brevlådan till sist! Ha en underbar sommar!!!

Kommentera

