h1

Förfrågan per telefon…

juli 26, 2011

Jag fick ett telefonsamtal där man frågade om jag ville vara med på en professionell fotografering, en ”Modell-För-En-Dag” och bli sminkad av professionella makeupartister och fotograferas av professionella fotografer… Jag ville veta mer och bad henne förklara närmare. Vad innebär det?

Jo någon har lämnat mitt namn och anmält mej till detta. Det låter som en kul grej – men jag är himlarns nervös nu såhär efteråt när jag svarat ja. Jag får bjuda in fyra vänner och fotograferingen sker nästa söndag den 7 Augusti. Så nu har jag inbjudit fyra vänner via mail och hoppas att dom också vill vara med. Om inte annat har vi en rolig tjejkväll, blir sminkade, får sminkråd och blir fotade professionellt utan köptvång av bilderna!

För min del är det högst intressant att se hur dom arbetar och få lite inspiration och tips vad gäller mina egna fotograferingar inom porträttfoto. Alla MUA (Makeupartister) och Fotografer arbetar ju olika. All erfarenhet ser jag som ett plus i bagaget. Om jag sedan lyckas få till något bra foto att köpa är ju bara en bonus. Så hur det har gått får vi se efter vår fotosession…

Foton/Photos: Modellab.se/blogg

10 kommentarer

  1. GRATTIS, vad roligt! Dom har ju ett bra grundmaterial att jobba med i alla fall.:)
    Svar: Jag ska ta reda på mer om det du frågade. Återkommer när jag vet mer. Kramar


    • Haha, tycker Du det? Tack.. Jag hinner kanske ångra mej för att jag blev nervös nu ju..

      Om min fråga…Åh tack, vad bra! Hoppas Du har kvar min emailadress!

      Kramar!


  2. det låter spännande


    • Ja vi får se, om jag vågar 😀


  3. Det låter jättekul, bara att bli ompysslad lite och bara känna sig omhuldad är ju mycket värt. Vad kul att du fick glädja 4 personer till.

    Grattis säger jag också. Ha det bara bra och njut och som hon säger ovan så är du ju så snygg sen förut.

    Ha det toppen
    kramar


    • Tack, vad gullig Du är! Ja man kan ju alltid lära sej nåt nytt även om jag gått makeupkurs själv och även att lära sej nåt nytt vad gäller porträttfoto. Men jag är jättenervös, det trodde jag aldrig. Jag tyckte det lät kul att få bjuda med mej 4 vänner, men ett par av dom verkar tveksamma. Trodde att alla skulle gilla att bli ompysslade och få sminkråd och sånt. Det är nästa söndag så det är lite tid att försöka bli mindre nervös.

      Ha en jättefin dag!
      KRAM!


  4. GRATTIS! Härligt att bli ompysslad och vara med om något som inte sker varje dag! Det kommer att bli så roligt – det är jag övertygad om och du är ju som klippt och skuren för att vara modell! Nu får du hålla hårt i telefonen när den börjar ringa om modelljobb!! 🙂

    Ha det underbart bra och njut! Det är du verkligen värd!!
    Kramar till dig!


    • TACK! Hahaha, nej jag tror inte telefonen lär ringa, jag är ju för gammal för sånt. Men att bli ompysslad och förhoppningsvis bli fin på bild händer ju inte varje dag. Om inte annat blir det en rolig tjejkväll med några vänner.

      Tack för Dina gulliga rader! Du är för rar!
      Hoppas allt är bra med Dej/Er!
      Kramar tillbaka till Dej 🙂


  5. Vad kul, hoppas vi får se resultatet sen. 🙂


    • Ja…om jag inte ångrar mej/ändrar mej i sista sekund 😀



Kommentera

