h1

Dagens Roadtrip!

augusti 4, 2011

Återigen blev det en spontan roadtrip idag! Vi åkte till Staden Norrut för att dels shoppa lite, titta på glasögon till Pelle och hans pappa Ove samt liten fikapaus med svärföräldrarna Kicki och Ove på ännu ett smultronställe strax innan staden. En gammal församlingsgård/kyrka som numera är café (ute & inne), butik och loppis. Dessutom har dom kaniner, marsvin, höns och en liten minigris som heter Vilda. Vi satt utomhus vid ett långbord som är en ombyggd gammaldags hässjevagn till en traktor. Då det är gatufestival i staden var det svårt att finna parkeringar och hitta vägar när mycket är avstängt, men till slut fick vi plats i ett parkeringshus och sen strosade vi vid marknadsstånd, karuseller och folk i massor. (Se bildspel från det mysiga fikastället vi hittat).

Detta bildspel kräver JavaScript.

Eftersom jag körde så fick jag senare enorma TN-smärtorPelle fick köra hemåt. Och jag har nu beslutat att gå in på vårdcentralen till veckan (eftersom man aldrig når dem per telefon) och boka en tid med min läkare. Nu orkar jag inte ha såhär ont mera. Imorgon hinner jag förmodligen inte så mycket då vi har en ny roadtrip på schemat. Men om jag är morgonpigg kanske jag kan hinna in innan vi åker och prata med en sköterska iallafall. Vi får se hur det blir… Pelles nacke blev lite mjukare av varmvattenbadet men han har fortfarande värk och stelhet så ikväll ska vi sätta Voltarenplåster ett tag och se om han blir bättre. Själv går jag på smärtstillande nu mot TN, men dom hjälper föga så det blir att få Tegretol av farbror doktorn till veckan!

Ha en trevlig helg kära läsare!

Foton: Copyright StudioMaya (Mina Egna Foton) Man får EJ använda mina foton utan mitt tillstånd.
Photos: Copyright StudioMaya (My Own Photos) My photos may NOT be used without my permission.
Camera: Sony Ericsson Satio Mobiltelefon – 20110804

4 kommentarer

  1. Vilket vackert ställe. Dit vill jag åka i dag 😉 synd att det är så långt borta. Dina bildspel är så härliga att titta på. Är det en tupp eller höna. Ser väldigt ovanlig ut.

    Ha en härlig fredag
    kramar


    • Tack, rara Du! Ja Ni har mycket att utforska häromkring sen 😉

      Det är en höna, såg ut som den hade päls faktiskt. Aldrig sett nån sån förr 🙂

      Ha en fin helg!
      Kramar!


  2. Jag vill också till det mysiga stället.. och det borde ju inte vara något hinder för mig! Men jag kommer inte på var det är?? Du får nog berätta. Försökte läsa på skylten men kunde inte se riktigt.

    Kul med små utflykter till ställen man annars inte besöker!

    Ha en fin helg och hoppas att du får må bra! Kramar!!


    • Javisst kan jag berätta var detta är!

      Visst är det roligt med små utflykter. Spontant dessutom, det är mest spännande och roligt så. Det gäller bara att komma ihåg kameran 🙂 Vi har precis kommit hem från en till roadtrip, denna gång med övernattning 🙂

      Hoppas Ni har/haft en toppenhelg!
      Kram!



Kommentera

