h1

Jag vann en gissningstävling!

augusti 10, 2011

Glömt att jag deltagit i en gissningstävling hos min vän Malin (Wiper) där man skulle gissa vad ett föremål föreställer. Det gällde denna bild:

Jag gissade rätt eftersom jag har sett en sådan förut, men då inte i tenn (vilket jag gissade att denna var i) utan i mässing. Men dosan var på pricken lik. Det är en dosa för kragknappar / manschettknappar från 1930-talet och bilden föreställer en man som letar efter sin tappade kragknapp. Rolig och söt dosa. Idag lade Malin ut en text om dosan där det står följande (så jag hade rätt) :

Jag fick därför välja en vinst hos Malin och valde denna söta nåldynekopp som hon tillverkat:

Generös som Malin är så får jag två vinster eftersom jag hade svårt att välja så även denna ska jag få. Tack gulliga rara Malin!!!

GRATTIS även till Skrivmoster som kom tvåa och Ninz som kom trea!

Foton/Photos: Malin Wiper

12 kommentarer

  1. Vilket fint inlägg du skrev ang tävlingen. Du gjorde ett bra val för den koppen är så fin för den är lite hög. Jag skickar priset till dig så fort som möjligt. Skall kolla om jag har din adress. Annars får du mejla den till mig.

    Kul att du ville vara med, det gladde mig mycket.

    Ha en fin dag
    kramar


    • Tack, jag hade ju glömt skriva om den så jag skrev ett inlägg nu istället. Ja det var den höga modellen jag föll för, men gillade även karotten. Du har säkert min adress, eller så finns jag på Hitta.se! Men jag kan ju maila också, hojta bara om Du saknar min adress. Det var bara roligt att få vara med! Tack själv!

      Ha en toppendag!
      Kramar tillbaka, vännen!


  2. Grattis till vinsten! Jag hade aldrig sett något dylikt tidigare, så jag dammade i med alla sorters gissningar *asg* Men nu vet jag 🙂 Nåldynorna som Malin gör är fantastiskt fina & jag är så glad över att snart få äga en själv 🙂 Ha en underbar dag 😀


    • Tack! Grattis själv till tredjeplats! Det är kul med gissningstävlingar 🙂

      Ja dom är fina hennes nåldynor 🙂

      Ha en underbar dag Du också!
      Kram!


  3. Eftersom du gillade både tvåan och trean så får du båda eftersom du kom på första plats. Jag har så många så jag kan vara generös 😉

    Dom är även fina som en inredningsdetlj att ta fram när man så behöver.

    kramar


    • Nämen så gulligt av Dej! Tack!

      Kramar från mej!


  4. Hahaha jag har sett att min pappa har en sån där oxå men aldrig frågat vad fasen den är till för =D men nu vet jag!


    • Jamen där ser man. Varje dag lär man sej nåt nytt 😉


  5. Stort grattis Maya till de fina vinsterna av Wiper, bra gjort att du gissade rätt, såg också tävlingen men kunde inte komma på nåt vettigt svar 🙂
    De är verkligen fina Wipers nålkoppar 🙂 Grattis igen!
    Kram ❤


    • Tack, rara Du! 🙂
      Jag visste vad det var så då var det ju inte så svårt att gissa!
      Jag fick två ”nåldynekoppar”, hon var generös vår vän 🙂
      Kram!


  6. GRATTIS till din vinst..
    Malin är bara FÖR snäll, har egen erfarenhet av det.. :o))

    Ha en underbar helg goa du.. // Kramen Annelie


    • Tack Annelie! 🙂
      Ja, hon är alltför snäll vår vän Malin!

      Ha en underbar helg Du också, rara Du!
      Kram!



Kommentera

