h1

Villafour Garden Blog!

augusti 24, 2011

Premiär! Nu ska jag göra lite reklam faktiskt…det är nämligen så att jag startat upp en till blogg… Men den blir mer som en ”dagbok” för att vi ska minnas vad vi gör och gjort och planerar i vår trädgård! För det räcker inte att skriva ner i ett block, bara fotografera eller samla bilder i mappar i datorn, efter ett tag hittar man inte när man planterat vad och vad det är som växer i vissa rabatter. För att inte tala om vad man planerat och sen inte hunnit göra så man får skjuta upp planer till nästa år o.s.v. Och dessutom är det roligt att följa projekt från år till år. Från före- till efterbilder mm. Bilder, tankar, drömmar, önskningar och länkar till tips kommer nog så småningom. Jag kommer däremot inte sluta blogga om villan, trädgården, renoveringen och blommorna här. Många blogginlägg kommer jag förmodligen ha tidsinställda i förväg så jag slipper sitta och blogga på två bloggar och sitta länge vid datorn vilket jag försöker att undvika. Men detta är iallafall ett försök. Bloggen blir alltså på prov.

Klicka på headern här ovan eller på länken i länklistan så kommer Du till bloggen! Välkommen!

4 kommentarer

  1. KUUUL(T) 🙂 med en ”huset”blogg,men hur hinner du med allt? Själv har jag knappt tid (läs ork) att uppdatera alla projekt man håller på med!! 😮

    Men klart att jag kikar in nån gång och kollar på era planer för gården!

    Kramen…..


    • 😀

      Ja det återstår att se hur jag hinner och orkar. Eller om jag alls orkar. Vi får se, testar just nu. Men tanken är att ersätta allt skrivande i block, samlande av bilder, sökande och sparande av info via nätet mm på ett enda ställe. Spar lite tid (förhoppningsvis) och det är enklare för mej att skriva på datorn och titta framåt än att för hand skriva i ett block och belasta både nacke och armar. Plus att text lätt går att kopiera via datorn, vilket inte är möjligt när man skriver för hand. Och om jag bloggar om samma sak på båda bloggarna kan jag ju bara kopiera härifrån dit, enkelt på så vis.

      Jag blir så rastlös när jag mår som sämst och är ensam hemma, att ligga i sängen och ha värk och stirra i taket är inte kul. Då kan laptopen och bloggen vara ett bra alternativ att ”koppla bort” en stund och göra uppdateringar när man orkar. Om man orkar. Då är det ju mindre stress också när man kan göra inlägg när man har tid, ork och lust så kommer det förinställda inlägg som man skrivit då och då.

      Kul att Du vill följa den bloggen också 🙂 Har nu så man kan prenumerera inlägg därifrån så att det blir enklare att följa den.

      Kramen tillbaka!


  2. Kors en till blogg, då har du att göra… LYCKA TILL med den nya! 🙂 Kramar


    • För att inte upprepa mej så läs svaret jag gav till Annelie. Det låter nog som mer jobb än det i själva verket kommer att bli. Jag skriver fort på tangenterna 😉 haha. Nämen jag testar och ser om det går. Tack tack!

      Kramar tillbaka!



Kommentera

