h1

Status: Bra

september 19, 2011

(Fortsättning från blogginläggen ”Status: Allvarligt” och ”Status: Fortfarande allvarligt” och ”Status: Bättre” )

Nu är jag helt återställd, helt symptomfri från den (förmodade) allergichock jag fick av medicinen Tegretol. Jag har ingen som helst svullnad på/i halsen och inga svullna smärtande körtlar. Ingen feber och ingen som helst svårigheter att svälja och andas. Jag har heller inte blivit förkyld eller fått någon infektion. Läkaren på akuten måste ha haft fel. Så nu inväntar jag bara att min ordinarie läkare ska ringa mej i veckan och om han säger att det förmodligen är allergi mot Tegretol så har jag lust att göra en anmälan av akutläkaren. För det är ju inte rätt att han ska skicka hem folk som får allergichock som kan dö av en felaktig diagnos. Jag känner ju att det är viktigt. Jag är glad att jag slutade med Tegretol då, vem vet hur illa det annars kunnat gå?!

Då jag nu har varit dålig och inte orkat med att svara på kommentarerna här på bloggen tänkte jag ta upp det lite kort såhär så Ni slipper scrolla och leta vilka inlägg Ni kommenterade på…

Malin: Tack snälla Du för kommentarerna. Det är skönt att symptomen gick tillbaka för vem vet hur illa det kunnat gå om man får beskedet att gå hem men kanske slutar andas. Man blev lite rädd faktiskt. Mår bättre nu, tack. Hoppas Du mår bra själv. Hoppas kunna kika in på Din blogg snart igen.

Vickis: Tack för Din kommentar. Jodu, vi har haft reptilmöte i Göteborg sommaren 2008, men jag lovar att den var mycket snällare än dem Ni har i Florida, hehe!

Skrivmoster: Tack för kommentar och omtanke! Visst är det skrämmande när vården blir sämre och sämre. Man blir verkligen mörkrädd. Vad härligt att Ni kommit hem och haft en fin sommar hos barnbarnen. Såg foton på de söta tjejerna!

Anna: Tack för kommentarerna! Visst är det konstigt när läkarna inte erkänner om dom inte kan tillräckligt om en viss diagnos och ha vilja att lära sej. Att slå upp i FASS.se vore ju en bra försiktighetsåtgärd om man är osäker på medicin t.ex. Jag hoppas Din morfar snart mår bättre. Sjukvården är inte att lita på så Ni får kräva bättre vård och mera prover. Jag håller tummarna. (Och tack för senast!)

Jocke: Tack för kommentaren. Är det någon särskild film Du undrar över? Vissa går på bio och vissa finns på DVD.

Veiken: Tack för besöket! Ja visst var den söt den lille Boo. Inte var han så lik originalet, men ack så söt. Hoppas Ni har/hade en fin resa till Tyskland! Kommer följa Din reseberättelse och Dina bilder nu!

Pernilla: Välkommen hit och tack för Din kommentar! Javisst är han gullig, lille Boo?! Kul att Du lämnade en kommentar, jag ska själv kolla in Din blogg och lämna en rad. Du är välkommen åter!

Monica: Tack för titten och kommentaren! Jag mår helt klart bättre nu så nu kan jag ta bilen och komma och hälsa på, eller så kan Du komma hit. Bara Du är ledig så! Saknar Dina blogginlägg, nu får Du släppa på Bloggpausen lite hehe!

Annelie65: Tack för Din omtanke! Jag fick inte bara hemska biverkningar utan också (vad jag förmodar) en allergichock mot medicinen så jag slutade ta den och mår mycket bättre nu. Hoppas allt är bra med Dej också!

FarfarHebbe: Mår bättre nu, tack för Din omtanke! Tack för att jag får vara med i utlottningen! Håller tummarna!

Carola: Tack för omtanken på MSN! Visst ska vi ses, säg bara till så försöker vi få till nåt!

7 kommentarer

  1. Skönt att höra att du mår bra igen! Allergichock är ju verkligen inte att leka med! Läste igenom dina svängar med nya medicinen häromdagen… huvva vad jobbigt det måste ha varit! Och oförstående vårdpersonal gör ju verkligen inte saken bättre. Hoppas du slipper allergichocker i framtiden! Kram


    • Tack Söta Du! Man blev rädd när man inte kunde svälja och det svällde upp mer och mer, särskilt när läkaren sa ungefär som ”ta en tablett och gå hem”…
      Kram!


  2. Jag blir jätteglad att höra att du mår bättre. Tråkigt att du måst gå igenom en sån pärs. Du borde verkligen göra en anmälan. Det hade kunnat bli allvarliga konsekvenser. Skönt att du nu får kontakt med din ordinarie läkare

    Sköt om dig vännen
    och ha en fin dag
    kramar


    • Tack snälla! Ja det var verkligen en pärs. Har nu fått höra att jag kan ta andra mediciner i kombination som jag har hemma.

      Kram!


  3. Skönt att du är på G igen.Ta på dig bästa ögonen nu,,och så kommer du till mig och letar upp felen som gömt sig i min bild,,Haé Kram.


    • Tack för omtanken. Hoppas på vilse-gissningar snart igen 🙂
      Kram!


  4. […] Jag har via Pinterest hittat en hel del ny info om Trigeminusneuralgi och fann bland annat några videos. Här är en bra video som förklarar en del av sjukdomen (som jag har). Jag har den dock mycket mer utspridd, dels dubbelsidig och dels i alla förgreningar av den Femte Kranialnerven, d.v.s. Trigeminusnerven. Jag får alltså dessa beskrivna smärtor i ”the forehead, the cheek and the jaw” allihop, och detta får jag på båda sidor av huvudet. Man kan utlösa Trigeminusneuralgi genom rotfyllningar och operationer av tänder, men jag har aldrig gjort någonting sådant. Jag har provbehandlats med epilepsimedicinen Tegretol men det fungerade inte och jag fick dessutom en allergichock av medicinen. […]



Kommentera

