h1

Tjejdrama..

september 25, 2011

(Söker Ni mera filmtips och filmrecensioner skriver Ni bara ”filmtips” i sökrutan nere till höger)

  Picture/Bild: Discshop.se

Personal Effects (2009) är en Drama med Michelle Pfeiffer och Aston Kutcher i huvudrollerna. En tjugofyra år gammal brottare Walter lämnar landslaget i Iowa och återvänder till sin hemstad efter det brutala mordet på hans tvillingsyster Annie, för att stödja sin mor Gloria och hans systerdotter. När han går med sin mor till terapi, möter han en änka, Linda, vars alkoholiserade man mördades av sin vän på en bar. Linda har en döv och stum son, Clay, som saknar sin far och har en undertryckt vrede mot mördaren. Hon arbetar också i Southside organisera bröllop till behövande människor. De blir vänner med varandra under rättegångarna och Walter bjuder in Clay att börja med brottning. Drama om två personer som försöker gå vidare i livet efter att ha förlorat närstående familjemedlemmar. ****

  Picture/Bild: Discshop.se

Sebbe (2010) är en svensk Drama med Sebastian Hiort af Ornäs i huvudrollen. Sebbe planerade aldrig att bygga en bomb. Det bara blev så. Sebbe är 15 år och bor med sin mamma i en lägenhet som är alldeles för trång. Sebbe gör sitt bästa. Han slår aldrig tillbaka. Men när mamma sviker, sviktar allt. En tänkvärd och rörande film. ****

  Picture/Bild: Discshop.se

Love Happens (2009) är en Drama med Jennifer Aniston och Aaron Eckhart i huvudrollerna. Burke Ryan fullkomligt vadar fram i framgång! Han har skrivit en självhjälpsbok om hur man övervinner sorg och nu håller han fullsatta föredrag över hela landet. Men när han möter den spontana floristen Eloise inser han att han själv inte lever upp helt till bokens instruktioner… Plötsligt är den han som behöver hjälp för att hjälpa sig själv! ****

4 kommentarer

  1. Den övre filmen har jag inte sett så den skall jag ta och hyra. Tack för filmtipsen.

    Ha en fin dag
    kramar


    • Varsågod, kul att Du hittar filmtips av intresse 🙂

      Kramar!


  2. Hallå gumms… hoppas att du har det någorlund bra vännen.
    Hur äré med din värk nu när det börjar att bli kyligare ute,, mår du allt sämre då eller äré lika illa året runt..??

    Dessa filmer är nåt jag ska ha span på,, har skrivit upp de i alla fall, brukar skriva en del av filmerna du rekomenderar.

    Ha det allra bäst goa du och sköt om dig.. // Varma kramen


    • Hej Tjejen!

      Jodu det är skillnad mellan tiden under medicineringen då jag nästan bara sov i tre veckor, även om värken består så är det bättre med pest än både pest OCH kolera. Jag mår ju självklart bättre i värmen, men blåst och kyla triggar min neurologiska sjukdom (TN) och jag blir stelare, sover sämre och får mer värk vad gäller mina trafikskador. Fast isommar har jag varit riktigt dålig ÄVEN fast vi hade tokvarmt och fint väder. Min TN var riktigt hemsk från maj till september, det har lättat litegrann nu. Tackar som frågar. Hoppas Du mår bättre med Din värk, eller snart blir bättre. Vi vet ju båda hur det är!

      Trevligt att Du hittar lite filmtips här, det kommer mera bara jag orkar sitta vid datorn lite mer, har sjukt ont i ryggen.

      Må gott och ta hand om Dej! Varma kramar tillbaka!



Kommentera

