h1

Toppbetyg!

oktober 12, 2011

Idag har jag varit krasslig, hängig och haft ont i halsen och i huvudet. Plus värken. Pelle mår nog sämre än så. Det går halstabletter, thé med honung och vitaminer i stora lass nu. Men när Pelle kom hem på lunch idag så bestämde jag mej för att överraska honom med att ha lunchen klar när han kom, dukade och tände ljus. Jag hade förberett och lagt köttet i marinad redan dagen innan. Stekte och gjorde sky, kokade ris och serverade med färska grönsaker. Och betyget blev toppbetyg!

Pelle sa ”Älskling, ibland förvånar Du mej verkligen, åh vad gott det här var!”

Jag är inte alls intresserad av matlagning, men jag KAN – oavsett vad min kock till bror tror om mej (hihi)… Jag har ju faktiskt blivit duktigare sedan jag skulle bjuda min bror på mat när jag var yngre! Haha! Pelle och jag delar på matlagningsuppgiften, likväl som det mesta uppgifterna härhemma. Men ibland så lyckas jag mer än vanligt och idag var en sådan dag då maten var riktigt god!

Våra pippifåglar har också varit nöjda idag, jag såg en blåmes äta vid vårt nya lilla ”fågelbord med tak”. Vi hade tänkt måla om ”fågelbordet” till vitt eller mattsvart, för idag är den solgul, men det får vara gult till våren istället. Och apropå måla, jag påbörjade en tavla idag. Har läge gått och tänkt på hur den ska se ut men inte riktigt haft inspirationen eller tiden att börja måla igen. Så idag blev det grunden till en tavla till vardagsrummet. När den är färdig och om den blir lyckad lägger jag nog upp ett foto här på bloggen.

Vi får se om jag och Marianne kan ses imorgon, det beror ju alltid på hur vi båda mår. Inte lätt att tajma en dejt alltid. På fredag har jag lovat mamsen att kika förbi henne på hennes lediga dag. Bara jag inte ligger i feber så… Pelle slutade 21.30 idag så det blir bara att se lite TV och snart sova… Gonatt kära vänner!

Och nu är det bara 115 dagar kvar ♥

Foton: Copyright StudioMaya (Mina Egna Foton) Man får EJ använda mina foton utan mitt tillstånd.
Photos: Copyright StudioMaya (My Own Photos) My photos may NOT be used without my permission.
Kamera/Camera: Sony Ericsson Satio Mobiltelefon (2011-10-12)

8 kommentarer

  1. Vi kanske måste slå våra kloka påsar ihop och ge en bjuda-igen-middag till våra män nån helg?


    • Absolut, vännen! Det ska vi definitivt göra! Vi har ju lovat! Vi tänkte bjuda Er på mat häromdagen men såg att Ni grillat med grannarna. Det får bli en annan dag då. Men vi kan ju slå vår kloka huvuden ihop (vet inte om jag har nåra ”kloka påsar” 😉 hehe). Jag tror vi kan göra det en lördag eller så i nov. Kraaam!


  2. Vilken härlig överraskning för din man när han kom hem trött och förkyld. Gullig du är och omtänksam. Det ser så gott ut och smakfullt upplagt.

    Min man är bättre på matlagning än mig 😉 jag är bra på att äta och njuta 😉 Vad härligt med alla fina fåglar vid ert fågelbord. Vad kul att du skall måla en ny tavla i dag. Ser att du har lite roligt i helgen att se fram emot. Här skiner solen men det är kallt

    Ha en fin helg
    kramar


    • Ja det var uppskattat. Han är ju risigare än mej och jobbat hårt ändå. Ingen sjukskrivning här inte… Kul att Du tycker det ser gott ut, det var det också! Mycket gott! Är så kul att få såna komplimanger 🙂

      Vi har massor med fåglar nu, dom har hittat vårt nya fågelbord. Vi har på framsidan en fågelmatare men ser dom inte då vi bara har tvättstugefönster dit, nu ser vi ”pippisar” från matbordet. Tavlan är på gång, bara målat grunden, resten kommer till veckan hoppas jag. Vi har också soligt och fint nu. Ovanligt varmt för årstiden…

      Kraaaaaam!


  3. Hej goa du,,kul att överraska gubben med god mat..
    Jag har ända sedan jag flyttade hemifrån fixar mina kläder,,min mor var en bra lärarinna,hon sydde mycket till vänner och bekanta,,ja obekanta oxå tror jag..Hoppas att du får dagar där du mår bättre..Haé Kram.


    • Hej Vännen! Javisst, det var uppskattat med god mat då han var risig i influensa och trött av all övertid (12-18tim/dag). Den lilla tid vi har ihop blir 6 på morgonen innan han åker 06.45, eller på lunchen 11-12. Sen en stund på kvällen om jag inte redan somnat innan han kommit hem…

      Min mamma har varit sömmerska i 12 år så jag har ju lärt mej sy av henne, men tyvärr klarar kroppen inte med sömnad så mycket längre så jag får klara mej ändå. Tycker Du är duktig!!!

      Tack snälla Du för titten och kommentaren!
      Kram!


  4. Det såg riktigt smarrigt ut det du lagat för att överraska! Om man ”alltid” lagar mat så tycker jag att man uppskattar att få sätta sig till bords. Även om jag skulle bli bjuden på gröt, som inte alls är det sämsta. :))

    Hoppas att hälsan är bättre för er båda! Långdragna förkylningar är energislukare! Du har ju dessutom annat som ”suger”…
    Ha en fortsatt bra dag! Kramar från mig!


    • Tack Rara Du! Vi är fortfarande krassliga och trötta, jag har feber till och från sedan i lördags (femte dagen). Visst är det energislukare. Och visst är det annat som suger också, mina TN-smärtor har blivit intensivare igen och ingenting hjälper. Sover dåligt och har min ”ordinarie” värk på det. Men men, man håller humöret uppe så gott det går!

      Ha en fin onsdag och ett fint veckoslut!
      Kramar tillbaka 😀



Kommentera

