h1

Stjärnor…

oktober 15, 2011

Vänner är som Stjärnor! Jag har fått en Award av Skrivmoster!

Nu följer några saker som man ska göra när man fått denna award. Länka till den man fått den av, fullborda de fem meningarna och skicka den till fem andra bloggar. För min del blir det till fler bloggar än så!

1. När ingen ser eller hör mig…

…brukar jag sjunga, filosofera/dagdrömma, styla om hemma och/eller svära åt idioter i trafiken.

2. Jag går aldrig hemifrån utan…

Kameran!

3. Vår blogg heter som den gör för att…

…det är en blandning av våra smeknamn ”Maya” och ”Pelle”…så det blev ”MayPel”…helt enkelt!

4. Om jag vågade skulle jag…

…fria! OCH…Plugga något udda på en udda plats (hittills är det hemligt)!

5. Om tio år kommer jag att…

…kanske tjäna pengar på det jag brinner för, kanske tala ännu ett språk, bo kvar i vår villa vi tycker om, ha en underbar trädgård att njuta i och förhoppningsvis vara en ärbar/gift kvinna!

Tusen tack Skrivmoster för awarden!

Jag väljer att ge Awarden till fler än fem:

Marianne – Pitebanck

Monica – BlackPearl

Jenny – Jensi

Maria – FitInMySkin

Theres – Missy Telliot

Tina – Tina

AnneliÖ – Annwe

4 kommentarer

  1. Grattis till awarden! Kul att läsa vad du svarar på frågorna. Jag har fått nåt på mejl av dig men när jag skall gå in och anmäla mig så måste man lämna ut en massa uppgifter och det är jag lite osäker på. Jag är inte så bra på detta med facebook för jag har inte satt mig in riktigt i alla funktioner. Tack ändå för att du tänkte på mig 😉 Nacken gör att jag är begränsad.

    Ha en fin kväll
    kram


    • Tack så mycket! Ja det är kul med listor då och då, man får veta sånt man kanske inte visste. Det är spännande.

      Mailet av mej, minns inte vad, är det på Facebook???

      Kram!


  2. Jisses… jag är såååå impad av att ni sålt för sååå mycké på Tradera.. 🙂
    VAD har ni sålt då..??

    Ha det allra bäst goa du.. // Varm kram Annelie

    PS. Skojj att få läsa lite frågor om dig.. DS


    • Jadu, vi är också impade själva haha 😀 Att folk köper sånt man själv kanske tycker är ”skrot” eller nåt man inte tänkt på att sälja eller tänkt slänga. Kul att det glädjer nån annan tycker jag.

      Vi har nog sålt allt mellan himmel och jord. På inrådan av en vän faktiskt, vi hade aldrig traderat förr. Vi började med att plocka ur lådor på småsaker (reklampennor, nyckelringar, reflexer, bijouterier o.s.v.) för att komma in i rutinerna så det skulle vara enkelt att skicka.

      Sedan köpte vi en paket/brevvåg och började sälja ännu mer prylar. När vi rensat skåpar, lådor och garderober inne började vi rensa förråd och på vinden. Jisses så mycket grejor vi sparat på oss, samlare som vi båda två är. Och rätt som det är har vårt ”Transaktionskonto” (öppnat särskilt för Tradera) fyllts med mycket glädje.

      Vi har sålt Videoband, Vinylskivor, Tidningar, CD-skivor, Instruktionsböcker, Broschyrer, Fickknivar, Samlarsaker, Kläder, Smycken, Leksaker, Prydnadssaker, Överkast och mycket mera. Inga dyra saker, vi börjar ofta på 9kr och haft turen att få bra med bud och sålt mycket! Man får dock ha lite koll på vad man säljer för så man inte ”ger bort” rariteter som min sambo har vad gäller Hårdrocksskivor, Videoband, Samlargrejor och sånt. Att kolla på Tradera eller Googla kan ge ett bra riktpris. Ibland säljer vi för nån tia mindre än andra och får på så sätt mer bud. Att också ha koll på vad som säljs nu (marknaden blir ju mättad om fler sålt likadana grejer) är ett bra tips.

      Ha det bäst Du med!
      Kram!



Kommentera

