h1

Att ”ha det på det torra”…

oktober 24, 2011

…vore väl önskvärt. Men som det ser ut nu så har vi väl haft lite otur med vår kommande semester…

Foto/Photo: Bilder.Alltinggratis.Se

Det råder översvämning på vårt ena resmål och även om jag är optimistisk och positiv så finns det ju ändå vissa funderingar. Det sägs bli ännu värre under veckan så vi får se hur allvarligt det blir. Hinner vattenmassorna bort och efterarbetet bli gjort innan vi ska åka?

Det ÄR monsunperiod nu, det ÄR vanligt. Det regnar därborta vid den här tiden. Men det är lite mer vatten än normalt. Jag är ändå optimistisk, jag tror nämligen att man förmodligen flyger oss någon annanstans om det inte går landa i staden. Jag tror också att flygbolagen, turistnäringen och allt däromkring vill ha oss dit – så att dom ordnar nog det till det bästa för oss om det fortfarande råder en naturkatastrof. Det är ju dock 103 dagar kvar…mindre än 15 veckor!

Men det vore inte första gången jag är med om detta med översvämning så jag är optimistisk att vi löser problemen själva i värsta fall. Jag var med om översvämning i Tunisien 1994, då packade vi våra väskor och tog en buss söderut för att återvända när faran var över. Jag ger inte upp i första taget. Så vi ”hade det på det torra” medans regnet bara öste ner i norr, där vägar och broar spolades bort, massvis med lera, döda hundar och kylskåp flöt omkring. Det regnade i Sahara och dromedarerna vägrade gå. Det var väl en upplevelse i sej. Jag skrev en reseberättelse då och detta står publicerat på Ving’s hemsida! (Tyvärr är denna reseberättelse avkortad av Ving numera så man kan inte läsa om själva översvämningen – men jag har hela berättelsen sparad här hemma. Därför väljer jag att inte länka till den avkortade versionen. Men vill Ni ha länken ändå så säg till…).

10 kommentarer

  1. När kommer ni att fara?

    Kram<3


    • 102 dagar kvar från ikväll 🙂

      Kram ❤


  2. Tur det är ett tag kvar och mycket kan hända…
    Hoppas ni kan åka dit ni vill, men annars finns nog många andra fina platser i vår vida värld! 🙂
    Ha en fin måndagskväll, kramen


    • Ja det är ju tur att det är några veckor kvar, jag är optimistisk att mycket kan hända på dom veckorna 🙂 Hela landet är ju inte översvämmat så vi kan ju välja andra delar av landet också.

      Ha det gott! Kramar!


  3. När det slutar regna, sjunker vattnet bort rätt fort. Det är ju ett tag tills ni ska iväg. Håller tummarna 🙂


    • Javisst är det så, men just nu sägs det inte regna och vattnet ligger meterhögt nu. Många vägar och broar framförallt (som står högt används som parkering) är oframkomliga. Maten och vattnet sinar i butikerna. Har direktrapporter från Bangkok så jag håller mej ajour. Dom hoppas att det inte ska regna mer, men just nu är det +31 och sol så vi är hoppfulla. Fredag och Lördag har det lovats regn men vi håller tummarna att det inte blir så. Hoppas att städerna HH och BS har klarat sej bra, det verkar så. Men 14½ veckor är mycket så mycket hinner hända på de veckorna. Vi håller tummarna! 🙂

      PS! Ska jag byta ut Din gamla blogg i min blogglista eller ska jag lägga till den nya bara? Tänkte om Du ska ta bort den gamla eller låta den vara kvar…? 🙂

      Kram!


  4. jag hoppas att ni får det bra när ni kommer dit


    • Tack! Ja vi hoppas faran är över när vi väl ska iväg 🙂


  5. Hoppas det ordnar sig så ni kan åka iväg.

    kram


    • Tack, ja det hoppas vi på. Det är ju över 14 veckor kvar så det kan ju hinna bli bra.

      Kram!



Kommentera

