h1

Ut med dom tjocka…

november 22, 2011

…och in med dom smala! Ja vi talar givetvis om Pelles mobiltelefon och vår Vardagsrums-TV! Äntligen!!!

Foton: Copyright StudioMaya (Mina Egna Foton) Man får EJ använda mina foton utan mitt tillstånd. Photos: Copyright StudioMaya (My Own Photos) My photos may NOT be used without my permission. Camera: Sony Ericsson Satio Mobiltelefon (2011-11-21)

Igår öppnade MediaMarkt och jag kläckte idén om att åka dit när Pelle precis hade kommit hem från jobbet. Och han tyckte det lät som en bra idé. Han tog en dusch och sedan drog vi iväg dit. Det var väl ingen tvekan om att vi fyndade både en ny touchmobiltelefon till Pelle och en ny Platt-TV till vardagsrummet, lägre priser kunde vi nog inte hitta.

Foton/Photos: Prylkoll.se & Siba.se

Inte nog med det, nu har vi bytt TV-leverantör i samma veva eftersom vi haft så problem senaste tiden med störningar. Nu får vi en HD-box, en parabol, montering och service – utan kostnad! Dessutom får vi nya kanaler som vi saknat, ett större kanalutbud för några få kronor MINDRE än vi tidigare betalat. Vi tog en tunnbrödsrulle med korv, mos och ”gegg” (räksallad för Pelle och gurkmajonnäs för mej) och kände oss nöjda med våra fynd. Jag var ju sugen på att kolla på lite fotogrejor men det var så mycket folk vid invigningen så vi tar det en annan gång…

Vi passade också på att hälsa på Pelles morbror Krister med fru Anki över en fika, och hade turen att träffa Pelles kusin Tobias och hans sambo Jessica där också. Samt Kristers och Ankis hundar Shaggy och Jonathan förstås. Vi var hemma runt 22-tiden så det blev att krypa till kojs direkt och se film…

8 kommentarer

  1. Mors.låter som ni hade en kul dag på stan,mi har Media Markt i Gävle oxå,jag har handlat en del där..ser att det blev en HTC telefon,jag har en HTC Desire och vi är väl inte dom bästa kompisar,den gör inte alltid som jag vill…
    Jag tycker det är kul att pyssla med bilder,och hon blev skitglad när hon fick bilderna..Haé Kram.


    • Jajjemen, en heldag blev det trots värken. Visst blev det en HTC, men en Wildfire S. Dom hade priskrig på området så när vi kom dit så kostade den 200kr mindre än dom annonserat, så det var ju trevligt!

      Visst är det roligt att pyssla med foton, kan förstå att hon blev glad över dem! Ha det gott! Kram!


  2. Det var inte sååå länge sedan MM öppnade en till butik i Malmö, vi var aldrig dit den dagen de öppnade. Hade tydligen varit otroligt MYCKET med folk, då de sålde väldigt billiga plattever.
    Vi har tjockteve i både sängkammaren och vardagsrummet, men de får gå så länge de går.
    VI, tycker det är onödigt att slänga ut fullt funktionellt bara för att man ska ha en platteve. Men, det är VI det. Alla gör ju som de vill.
    Vad köpte sig gubben för nån tousch-telefon..??
    Själv har jag en Sony Ericsson XPERIA, men är sugen på antagligen en HTC eller Iphone (hihi, telefoner kan man köpa fast man har en fullt fungerande), men det blir först om ett halvår / år jag köper en ny,, har ju bindningstid kvar på denna.
    Vilken operatör har ni till er teve..??

    Ha det allra bäst goa du.. // Varm kram

    PS. Skôjj att komma ut på en god lunch med din vän.. DS.


    • Jag håller helt och fullt med om att man inte ska köpa nytt ”bara för att andra har det” och så. Men då vi har ett så pyttelitet vardagsrum och funderar på en ny soffa (med divan, så det blir en större soffa) så behöver vi plats. Soffa med divan har länge stått på min önskelista eftersom jag behöver kunna ligga och halvligga/halvsitta när jag har värk. Ut åker isåfall vårt stora vardagsrumsbord också.

      För min del handlar det inte om tekniken, utan mera praktiskt för min vardag. Lättstädat, mer utrymme, bättre soffa. Soffan vi har idag har så låg rygg och är så liten att vi knappt ryms om vi får besök, men så har vi så litet vardagsrum också. Med en Platt-TV får vi en halvmeter bredare vardagsrum 😀

      Förvisso är teknik roligt, men inget måste. Vi är ofta ”sist i gänget” att skaffa det ena och det andra. Men så är vi såna som gärna funderar, planerar och sparar innan köp. Sen så sparar vi de två tjockisTV vi har i andra rum. Pelle hade inte ens en touchtelefon, utan en gammal mobil som nu kameran strejkat på för nån månad sen. När priset var så bra så tyckte jag att han kunde unna sej en ny, och touch. Det blev en HTC Wildfire S. Och han är nöjd. Hade jag behövt en ny telefon hade jag kunnat tänka mej en sådan, men absolut ingen iPhone! Idag har jag en Sony Ericsson Satio, är supernöjd med den och den tar fantastiskt bra foton (12.1 mpix).

      Ja det var trevligt att luncha med min barndomsvän. Och god mat. Ha det gott, vännen! Kram!


  3. Det lät verkligen toppen. Vi har tjock tv i vardagsrummet men den skall ut nu också. Vad kul att ni också fått Media Markt, vi har en i Jönköping sen nåt år tillbaka. Ni åt gott också ser jag 😉 Verkar som en härlig dag

    Ha en fin kväll
    kram


    • Japp, en riktigt bra dag. Förutom värken, men det börjar jag ju vara van vid det här laget 😉 Det blir skönt nu med mera plats i vardagsrummet, praktisk städning och förhoppningsvis hittar vi en bättre soffa så blir allting perfekt!

      Ha en fin kväll Du också!
      Kram!


  4. OO, vad kul att ni fyndat, såg att de hade riktigt bra priser 🙂
    Blir bra med ännu mer konkurrens och priskrig för oss konsumenter 🙂
    Bra att ni fick bättre abonnemang också 🙂
    Jag har gjort nåt skitsmart där jag nu sparar 400 kr i månaden i tv/internet avgifter mot tidigare 😉
    Blev en hektisk dag för dig, synd att det visade sig med värk 😦
    Kram


    • Härligt att Du sparar pengar, nu blev jag nyfiken 😉

      Ja vi fyndade verkligen, känner oss nöjda. Som jag skrev här ovan så sänktes mobiltelefonens pris ytterligare när vi kom dit så det var ju trevligt. Bra med konkurrens och priskrig ja!

      Kram!



Kommentera

