h1

Julpyssel och Julklappsköp!

december 4, 2011

I fredags pysslade jag litegrann. Jag hade fått en julkrans av min mamma som hon inte använde, den hade legat i källaren och samlat damm. Spolade av dammet och när den torkat så började min ”makeover” av kransen… Jag hade pyttesmå julkulor i en härlig turkos färg och köpte silvriga skira band till den…

Detta bildspel kräver JavaScript.

Som synes så försökte jag mej på ett ”självporträtt á la Jonna men det lyckades väl inte sådär jättebra som hon gör hihi. Jag insåg att systemkameran är ganska tung att hålla upp med ena handen upp i luften och fokusera innan man tar bilden. Och med mina svaga armar så blir det ju helgalet vinklat när avtryckaren löst ut. Haha. Nyduschad och platt i håret var jag, men det bjuder jag på…

Nu kanske mamsen vill ha tillbaka kransen? Nu när den blev så fin?! Vi har hängt upp den på farstubron under tak. Pelle tycker den blev jättefin! Okej, jag kan ju säga att jag jobbat lite som florist en gång i tiden… Då fick vi bl.a. göra julkransar och begravningskransar…

Igår lördag åkte Pelle, jag och vännen Krister upp till grannstaden norrut för att handla lite julklappar. Anna var tyvärr sjuk och krasslig. Och några styken hittade vi faktiskt där. Skönt när vi vet vad vi ska köpa till vissa, då går det snabbt… Jag har köpt en julklapp till Pelle i fredags. Och fastän han är sådär ”kul” som alltid önskar sej två saker, och samma saker av sina föräldrar, så blir det ju inte alltid så roligt… (”För VAAD kan det vara då? Vilka TVÅ saker?” Lätt att gissa m.a.o…) Denna gång har jag faktiskt köpt något han INTE önskat sej just nu, men som jag vet att han behöver och vill ha!

Imorgon kommer vår TV-montör Lasse på morgonkvisten. Om han inte är för långsam med installationen av parabolen, kablage och allt så kanske jag hinner en sväng på stan för att inhandla några julklappar till… Och lite annat julpyssel…

Helgen har flutit förbi i lugnets tecken, med skumtomtar, stearinljus och glögg!

Foton: Copyright StudioMaya (Mina Egna Fotno) Man får EJ använda mina foton utan mitt tillstånd. Photos: Copyright StudioMaya (My Own Photos) My photos may NOT be used without my permission. Kamera/Camera: Nikon D5000 *8 (2011-12-02)

Don't touch my site

2 kommentarer

  1. Jättefin krans! Önskar man hade mer av din kreativa förmåga!


    • Tack! Men DU…jag vet ju att också DU kan vara kreativ! Och duktig sådan kreatör också 😉



Kommentera

