h1

Väntan är över…

december 6, 2011

Då har vi äntligen TV igen, efter en månads uteblivna TV-kanaler från vår förre TV-leverantör. Idag sa vi upp dem. Igårmorse fick vi vår nya TV-leverantör att installera och koppla in både parabol och HD-box till vår nya TV. Vi fick även ett WiFi-system inkopplat till vår router som gör att vi kan se TV via Internet till TV’n också.

Även om vi inte är inbitna TV-människor så har det ändå varit underligt att vara utan TV. Jag har ju missat ett TV-program med mammas kusin som intervjuades i TV, men fick en länk till det programmet att se på Internet. Och sen är det ju trevligt att ha TV till jul…

(Fotona är klickbara större)

Och för dem som väntat på snön kan vi meddela att den vita varan ramlade ner lagom till igårmorse när TV-montören Lasse (som för övrigt är en bekant till svärfar fick jag höra sen) kom för att montera och installera TV. Nu är marken så gott som pudrad igen och nu ligger det kvar även idag. Mer än såhär (varken kyla eller snö) behöver vi inte, enligt min mening. Det är någon minusgrad ute, såpass att snön stannar.

Men idag har jag bara legat sen imorse, mått riktigt hyvens och känt mej däckad. Influensa? Trötthet? Illamående? Huvudvärk? Sov dåligt inatt p.g.a. värk och TN-smärtor, sen kände jag mej såhär krasslig när jag steg upp trött, magont, huvudvärk och illamående. Men nu i eftermiddag känns det inte som influensa (som imorse) utan mera som maginfluensa. Bläää… Måste ju vara kry till helgen!!! Det kanske bara är magsåret som spökar…

Foton: Copyright StudioMaya (Mina Egna Foton) Man får EJ använda mina foton utan mitt tillstånd. Photos: Copyright StudioMaya (My Own Photos) My photos may NOT be used without my permission. Kamera/Camera: Sony Ericsson Satio Mobiltelefon (2011-12-05)

4 kommentarer

  1. Tekniken går framåt – tack och lov. Det var inte länge sedan VHS kom, eller går tiden fort 🙂 Kramar


    • Ja det är väl både bra och dåligt. När man köper en pryl (t.ex. TV) så inser man att de andra apparaterna och/eller kablarna inte passar. Visst är det nyss VHS kom, eller? 😉 Tiden går fort, det ser man på barnen 😀 Själv blir jag inte äldre än 25 😉

      Kramar!


  2. Härligt att ni kan se tv igen. Det brukar vara jobbigt i början men sen får man mer gjort och vänjer sig vid att vara utan tv en längre period. Jag har själv varit utan alla kabelkanaler i flera år nu. Nu får vi såna när vi flyttar. Blir dina TN-smärtor värre när du är förkyld eller har nån annan infektion i kroppen?

    Hoppas du blir frisk till helgen

    kramar


    • Ja det känns bra att vi har TV igen. Och SÅ bra bild vi fick, tror Pelle upprepat det tio gånger bara idag 😉

      Visst kan man vänja sej utan TV, vi är inte såna TV-slavar att vi inte skulle klara oss utan det tror jag. Men det är bra att ha. Kul att Ni får fler kanaler nu när Ni flyttar!

      Jag har inte tänkt på det om TN-smärtorna blir värre av influensa eller infektion i kroppen. Men om det påverkar tandkött, öron, hals, sömn och så kanske det triggas, absolut. När man sover dåligt som tandgnisslare (som jag är) så förvärras TN och en influensa/infektion kan ju medföra sämre sömn och därmed mer tandpressning (bruxism). Och stress, av att t.ex inte hinna med sånt man planerat in, att inte kunna sova et.c. Dessutom blir tandkött kanske också ”påverkat” vilket i sin tur är en stor trigger för TN-smärtor. Jag har haft många attacker senaste dagarna så det är mycket möjligt att man får fler och tätare attacker av en infektion i kroppen.

      Har druckit multivitamin varje dag nu för att inte bli dålig till helgen. Måste ju försöka mitt bästa att vara kry för att orka. Men vi får se. Tröttheten påverkar förstås också!

      Kramar!



Kommentera

