h1

Nej se det regnar, nej se det regnar…

december 13, 2011

…det var väl roligt, hurra!

Jag är väl ”Gumman Tvärtom”? Andra vill ha snö, jag hoppas den regnar bort… Vi fick rätt mycket snö ihelgen och igår var det kallt – Idag regnar det och är plusgrader! Jippi!

Trigeminusneuralgin (TN) gör sej påmind och det kanske var för att jag gjort nåt jag inte får… uh-oh!

Imorse skulle Pelle på jobbet, precis just då kom en traktor för att ploga ihop slasket på gatan och det blev en plogvall med snöslask som bilen förmodligen inte skulle kunna köra igenom. Så han blev tvungen att skotta lite och blev förmodligen lite sen till jobbet. Han som öppnar firman dessutom…

Jag tyckte synd om honom så jag drog på mej kläder och gick ut för att skotta efter att han hade åkt. Men OJ så tungt det var! Bara slask, tjockt med slask. Och det spöregnade! När jag tagit det värsta (så postbilen kommer fram, så soptunnan går loss imorgonbitti och så Pelle kan köra in bilen i garaget) så hade jag värk, hjärtklappning, illamående och TN-smärtor! Nåja, jag gjorde en god gärning… Må allt regna bort nu!!!

Pelle hämtade in granen igår, den ska kläs idag, får vi hoppas. Foton kommer väl senare… Och foton från Filmpremiären kommer också snart! Håll utkik! Vi syns!

4 kommentarer

  1. Här regnar snön bort just nu och jag är inte glad alls 😉 utan vill ha vit fin snö och 15 grader kallt 😉 Det blir verkligen tungt att skotta när det blir så slaskigt. Det skall bli spännande att se bilder från filmpremiären. Jag får gå in via lap topen och kolla för jag tar en bloggpaus f.o.m i morgon eftermiddag för sen är det fullt ös

    Ha en fin kväll
    kram


    • Ja Du tillhör dem som vill ha snö och kallt, Malin! Jag ogillar snö för att det är slaskigt, tungt, halkigt, tråkigt, kallt (skottning som jag inte får göra) och mycket mer. Halka gör att jag spänner mej mer och det i sin tur ger mer värk, så jag går inte ut lika mycket heller då. Sen gör ju inte kylan direkt underverk för värken, tvärtom. Men det är ju skönt att få dra iväg på semester till värmen då 😉

      Ja nu är fotona från filmpremiären uppe. Det blev lite strul med uppladdningen av fotona och dessutom fick vi trista nyheter så man är lite låg nu.

      Lycka till med flytten! Förstår helt och fullt att Du har bloggpaus då! Hälsa Mr T!

      Kram!


  2. Ja fy vilken tung blötsnö det blev! Grannen hade varit så gullig och skottat min infart även idag.,Så det var bara att köra in bilen i garaget efter jobbet. Hade inte velat börja skotta då, hade även varit och tränat efter jobbet och tog i lite mycket…
    Ajaj, du FÅR ju inte skotta så du tar ut dig…Men vet precis hur det är…Vi tjuriga , alltför duktiga stenbockar ;))
    Kram kram


    • Jodu, det KÄNNS i kroppen nu ikväll. Visst är det så, vi är envisa till tusen vi stenbockar!!! Jag VILL ju så gärna, men nu ångrar man sej litegrann… Det blir en sömnlös natt. Tagit smärtstillande nu men det tycks inte hjälpa, kanske jag blir lite trött av dom iallafall.

      Vilken tur Du har som har en så rar granne! Vi fick faktiskt en traktor hit som tog sista plogkarmsbiten som jag inte orkade. Min käre svärfar hade fixat det.

      Kram kram!



Kommentera

