h1

Mellandagsrea

december 26, 2011

Solen har lyst under hela Julhelgen! Idag har det blåst kraftigt, 3-4 plusgrader och halkigt. Julaftonen firades på två ställen iår, först hos mamsen tillsammans med mamma, Pelle, min bror, min svägerska och min brorson Tim. Sedan kom tomten och då var Tim (snart 3 år) jätteglad för nästan alla paket var till honom. När jag fotograferade Tim så försvann han bakom berget av sina julklappar som han lade en efter en på hög, det såg ganska roligt ut. Mammas goda julmat avnjöts till bords. Sedan åkte vi vidare till nästa julbord hos Pelles föräldrar. Pelles mormor, bror, svägerska, de två brorsönerna Victor och Robin, hundarna Vilda och Frida samt katten Herman var där. Sen kom min son Robin och hans flickvän Josefin som hade jobbat hela Julafton, och skulle jobba även Juldagen.

Igår Juldagen var Pelles föräldrar och mormor på besök. Trevligt då hans mormor inte varit till oss på väldigt länge. Sedan var vi och hälsade på våra goa vänner Anna och Krister, även Veronica kom dit så det blev lite prat om vår kommande resa tillsammans. Sent i säng och upp tidigt, så man är lite trött faktiskt…

Idag Annandag Jul har vi varit till Staden Norrut på Mellandagsrea samt besökt Pelles släktingar. Vi åkte med Pelles föräldrar Kicki och Ove, samt skjutsade hem Pelles mormor Eivor på samma gång. Hon har firat jul med oss i vanlig ordning.

Och visst fyndades det litegrann på mellandagsrean. Kicki köpte bl.a. en stekpanna, Ove köpte snökedjor till snöslungan, jag köpte en melaminbricka i turkost samt tvättpåsar…

Mitt bästa fynd blev en födelsedagspresent av Pelle, nämligen en ny undervattenskamera. Min förra undervattenskamera som jag köpte till vår förra Thailandresa fungerade ju bara två av tre veckor. Den lämnades in på rep två gånger därefter men tredje gången blev hela kameran inlöst av butiken då man inte fick till problemet. Därefter har det kommit ut en ny modell som jag alltså spanat in nu i december. Så det blev en tidig födelsedagspresent då jag fyller år om 20 dagar. Jag är JÄTTEGLAD! TACK Pelle! ♥

När vi var ute på mellandagsshoppingen så fick jag TN-smärtor igen, de accelererade i bilen på vägen hem och nu har jag tagit smärtstillande, utan verkan. Vi har nu bokat anslutningsflygen nu ikväll, då priserna blir allt dyrare ju närmare avreseatum vi kommer. Lite snopet blev det att de redan höjts med 700kr. Nu är det väl bara första hotellnätterna som ska bokas, inom kort… Nu blir det att sätta på lite kaffe och mysa upp i soffan.

Ikväll har jag tänt några stearinljus och firar min andra födelsedag, det är idag exakt 23 år sedan min bilolycka! Så det är 23:e gången jag tänder ljus och tänker på vilken tur jag hade den där ödesdigra natten…

8 kommentarer

  1. Låter som ni haft en fin jul och fått träffa många släktingar och vänner 🙂
    Vad gulligt av Pelle att ge dig en undervattenskamera i present 🙂 Blir kul att se vad du fotar för bilder på er semester under vattnet 🙂
    Grattis på din 23:e födelsedag, du hade verkligen tur som klarade dig med livet i behåll!
    Ha en fortsatt fin vecka , utan smärtor och värk hoppas vi på!
    Kramelikram och god fortsättning!


    • Ja, det har nog för första gången på länge kännts mindre stressigt och mera fridfullt. Man får väl inse att det inte behöver vara så präktigt och galet, bara man får umgås så är det ju det som är det viktigaste. Varför ska man stressa ihjäl sej? Och varför ska man överösa med julklappar? Varför inte bara umgås? 🙂

      Jag har önskat mej en sådan kamera sedan min förra gick sönder och spanat in den. Denna är bättre, har fler funktioner och mer megapixlar än min förra. Lätthanterlig och tar finfina foton. Jag kanske ska lägga upp ett fint undervattensfoto jag tog med förra undervattenskameran på förra resan…? Det fanns bara blå och svart kvar i butiken, så jag valde svart.

      Tack för Grattis! Ja jag får ju se det så, även om jag blev skadad för livet så överlevde jag ju kraschen. Och vara glad för det.

      Idag är det sängläge, känner mej krasslig, ont i halsen, huvudvärk och väldigt mycket värk i kroppen. Intar vitaminer och hett thé, ligger under en filt och ser på TV och försöker kurera mej. Blir nog lite glögg ikväll kanske…

      Pssst! Glögg för halva priset på Coop, men det är lååångt datum så (2013) så dom håller ju även till nästa jul 😉

      Kram på Dej Vännen!


  2. Mors,,Önskar en god fortsättning…
    Inte så många dagar kvar av 2011 som vi ska nöta ut..Haé Kram.


    • Åh, tack detsamma! God fortsättning på Dej och de Dina också! Ja nu är det inte många dar kvar iår. Sen åker julen ut och sen fyller jag 25 igen 😉 Ha det gott! Kram!


  3. Jag Gallskriker GRATTIS då till dina 25 år…Min jul har varit toppen..

    Granatäpple,har fått sitt namn pga,sitt utseende?

    Här kommer mitt recept på en supergod efterrätt,,detta brukar jag äta hos mina vänner Nicos och Jessica på Cypern.

    3 dl grädde vispad
    5 dl yoghurt (Grekisk)
    1-2 tsk vanilj socker
    1/2 dl socker kanske..eller efter smak

    Blanda den vispade grädden med yoghurten och sockret
    lägg i en skål och rör sen granatäppel kärnorna.

    Prova detta jättegott,,sen knastrar det så skönt när man tuggar kärnorna..Haé fortsatt mysigt..Kramen.


    • TACK för Grattiset…..lite i förskott sådär 😀

      Det låter supergott, ska verkligen spara receptet och prova. Får väl slänga ut bild och omdöme sen nån gång när jag provat på det! TACK för receptet!

      Ha det gott! Kram!


  4. Tack än en gång för överraskningen i brevlådan! Det var gulligt av dig!! Ni verkar ha haft en fin jul och det har vi med – ”den bästa av jular”.

    Ser att ni planerar och grejar inför resan och jag förstår att det känns skönt och härligt att ha något att se fram emot. Hoppas att du är piggare nu. Grattis till din ”andra” födelsedag! Har inte förstått om det är rätt födelsedag också i faggorna ..?

    Må så gott och njut av dagen! Här ska ”vilas” och levas på minnen!
    Kramar!!


    • Varsågod! Inser nu att Ni bor jättenära en av mina barndomsvänner (och klasskompis) där mina föräldrar också kände hennes föräldrar. Anneli, och systern heter Anette. Pappan Bosse hade taxifirma och min pappa körde taxi när jag var liten. 😀

      Ja det har varit en fin jul, har inte hunnit eller orkat lägga ut bilder för jag har haft så mycket värk och det har varit mycket besökare. Kan förstå att Ni haft den bästa av jular med Era två små prinsessor, såg foto på de söta små. Vad härligt! 😀

      Det känns verkligen härligt att planera och fixa saker innan resan, gruvar mej bara för drickvaccinet (Dukoral) som ska smaka illa sägs det. Annars är det bara toppen att få planera och fixa innan avresa, det är liksom halva resan med alla förberedelser. TACK för Grattis av mina 23 år! Och visst är det min riktiga födelsedag i faggorna, den kommer nu i januari. 😉

      Må gott och vila för det behöver Ni nog efter ruljansen, om än den var härlig så tar det på krafterna. Njut av minnena!
      Kramar!



Kommentera

