h1

Nya nagelbitare

januari 7, 2012

Här kommer några nya nagelbitare, spännande filmer alltså… (Söker Ni mera filmtips och filmrecensioner skriver Ni bara ”filmtips” i sökrutan nere till höger)

  Bild/Picture: Imdb.com 

Försvunnen (2011) är en Thriller med med Sofia Ledarp, Kjell Bergqvist och Björn Kjellman i huvudrollerna. Malin är en ung kvinna som efter en familjetragedi sätter sig i bilen för att börja ett nytt liv någon annanstans. På en enslig skogsväg börjar en mystisk svart bil förfölja henne. Malin blir alltmer oroad av den hotfulla situationen och hamnar snart i en verklig mardröm. Det blir upptakten till ett fasansfullt skräckdygn där Malin bara kan lita till sig själv i en desperat kamp för att överleva … Försvunnen är en nervpirrande psykologisk thriller. ****

 Bild/Picture: Imdb.com 

A lonely place to die (2011) är en Adventure Crime Thriller med Melissa George, Ed Speelers och Eamonn Walker i huvudrollerna. En grupp på fem bergsklättrare klättrar i de avlägsna skotska högländerna när de gör en fasansfull upptäckt: en ung flicka ligger begravd i en liten kammare under jorden, med endast en liten luftledning till ytan för att hålla henne vid liv. Hon är livrädd, uttorkad och halvt utsvulten. De måste få henne i säkerhet, gruppen ger sig ut på en farlig och nervpåfrestande flykt.
Omedvetet, har de tagit hand om en värdefull flicka och jagas av flickans hänsynslösa kidnappare, som har satt allt på spel och har inget att förlora. Fångade i en skrämmande katt- och råttalek, de är i livsfara och det finns ingen enkel lösning. ****

  Bild/Picture: Discshop.se 

Open House (2010) är en Crime Drama Thriller med Anna Paquin och Stephen Moyer i huvudrollerna. Alice ska separera från sambon, det gemensamma hemmet har lagts ut på marknaden och spekulanter strömmar in och ut från visningarna. Men ett underligt par vägrar att gå – två fullblodspsykopater för vilka Alice blir en bricka i ett sjukt spel. Vad tar man sig till när man blir fånge i sitt eget hus? ****+

Trailer till A lonely place to die

Video: YouTube.com 

 

6 kommentarer

  1. Min man och jag var på Folkets Hus bio i Vaggeryd för att se filmen ”Försvunnen” men vi fick gå efter 10 minuter för min man tyckte den var för otrevlig och krypande. Jag hade kunnat se den färdigt så jag skall hyra den istället. Dom andra har jag inte sett så jag skriver upp dom.

    Tack för filmtipsen¨
    Ha en fin dag
    kramar


    • Nämen ojdå, gillar han inte spänning? Han kanske lever sej in i filmerna så de känns väldigt nära inpå eller mer trovärdiga? Hoppas Du kan se den iallafall, jag tyckte den var bra. Påminde litegrann om när Caroline försvann i norra Sverige….

      Kram!


  2. Svar: med en filmrulle menar jag såna där stora i plåt som filmen satt på förr i tiden när dom visade film på biografer och andra ställen.

    kram


    • Åh jaaa, nu hänger jag med. Så häftigt. SÅNNA vill jag ha åxå 😉


  3. Hihi,, vi verkar ha samma filmsmak,, alla dessa du har lagt ut som filmtips nu har vi.. eller Ont blod har vi inte, men den hyrda vi på Telias sida häromdan.
    Jag gillar den serien, förutom Magnus Samuelsson(heter väl den stora), hör ju fasen inte vad han mummlar.. :o((

    Ha en underbar vecka min goa vän och skt om dig.. // Varm kram


    • Vad roligt att vi verkar ha samma filmsmak, då kommer Du ju hitta massor med filmtips här på bloggen 😀 Vi har också hyrbara filmer via TVn. Serien är bra tycker jag, kan väl hålla med om att Samuelsson mumlar lite. Östgötska dessutom, men det känner vi ju igen då Pelle har släkt där. Ni får ha på ljudet högt så Ni hör honom, Samuelsson alltså 😉

      Ha en toppenfin vecka Du också min vän! Hoppas Du inte blir sjuk nu förresten…vore ju inte alls kul!
      Varma kramar!



Kommentera

