h1

Födelsedagsfikat!

januari 22, 2012

Igår hade jag födelsedagsfika för familj och nära vänner. Och det var mycket trevligt. Synd bara att lilla mamsen låg sjuk så hon och Kurt kommer och hälsar på när hon kryat på sej. Jag väntade mej inte precis några presenter, för det är bara roligt att få träffas, bjuda på fika och pratas vid. Sånt betyder mycket…

(Tyvärr har jag inga foton på alla som kom eftersom kamerabatteriet i min Nikon var urladdat och låg på laddning)

Jag fick fina blommor…

Och sedan fick jag också fina presenter…

…Varav en rolig present var ett internt skämt vi har inom vårt resesällskap

Och jag fick på min födelsedag både tårta & kaffe av svärföräldrarna och pengar från mamsen insatta på mitt sparkonto som förvandlades till Thai Baht häromdagen… Av Pelle fick jag ju undervattenskameran till semestern! Jag har även unnat mej själv fotoprylar till semestern, beställde dem på torsdag eftermiddag och fick dem i brevlådan redan på fredag förmiddag – det kallar jag kanonservice!

Tusen tack alla som kom och tack för allt fint jag fick!

Jag var helt slut när alla gått hem, hade massor med värk i nacke och rygg (dumt att sitta så mycket) och sedan fick jag så mycket TN-smärtor igen att tårarna bara rann, tog en isklamp för att försöka trycka mot den smärtande vänstersidan av huvudet. Det hjälpte föga, tog tabletter men det hjälpte inte. Vi bestämde oss för att gå och lägga oss redan 21.30 och titta på en film i sovrummet. Men jag orkade inte se så länge, somnade nog kring 22-tiden. Inser nu att de smärtstillande jag varit tvungen att ta – men som fått mej att må jättedåligt – ändå är nödvändiga… Pest eller kolera??

PS! Det har varit något strul med kommentarer och bildinlägg som läggs huller om buller, ursäkta röran!

Kommentera

