h1

Vår lilla juvel

januari 30, 2012

Nu är det inte ens en vecka kvar, nu börjar det dra ihop sej och vi har nästan packat det mesta och fixat det mesta inför semestern. Känns bra att ha gjort såpass mycket färdigt eftersom vi vill ta det lugnt dagarna innan vi åker så man slipper stressa. Däremot har jag stressat hela dagen och burit alldeles för mycket grejor, matinköp och annat så att jag haft ont i hjärtat i några timmar och värk i armen, axeln och ryggens vänstersida. Förmodligen blir jag sängliggande imorgon, men det känns bra att inte ha några måsten och att det ”bara” är sotarmurre jag ska få på besök imorgon. Vi har nu tagit våra Dukoral-vaccin och vaccinerat oss färdigt mot Kolera.

Robin och hans Josefin har varit och tittat på en lägenhet idag, den var tydligen finare än dom föreställt sej och nu gäller det bara att hålla tummarna att Robin får den. Om inte annat får Robin flytta in hos sin pappa tills han får en lägenhet.

 

Så har vi äntligen bestämt vår andra hotellvistelse och bokat hemifrån, vi ansåg att det var bäst att boka för att verkligen försäkra oss om att vi får det boende vi önskar inför vår vistelse i Bang Saphan. Och från vårt sökande på internet fick vi runt 6 olika förslag på boende, strök en efter en och valde till sist ändå den Resort vi alla haft som nummer ett. Nämligen de bungalows som jag och Pelle bodde i förra gången vi var till Bang Saphan. Nämligen bungalows på Na Na Chart Ban Krut Resort.

Här kommer vi alltså att bo i bungalows på stranden under fem dagar (fyra nätter) och där också fira Alla Hjärtans Dag ♥

Klicka på bilden ovan så ser Ni vår video från Bang Saphan! Vissa av Er kanske redan har sett den, men vi publicerar den ändå.

Vi har också planer på ett par utflykter om allt faller på plats där. Spännande och mysigt ska det bli!

11 kommentarer

  1. Vad härligt att ni snart skall åka iväg till paradiset och bara få vara och hämta kraft. Det låter helt underbart. Vad fint ni kommer att bo och vilken långsträckt strand.

    Ha en fin dag
    kramar


    • Det känns verkligen som det låter, helt underbart! Detta är den andra orten – Bang Saphan, vi ska först bo i Hua Hin (men allt kommer Ni kunna läsa om). Möjligen några ställen till. Sedan blir det Bangkok i slutet av semestern. Längtar som bara den.

      Kramar!


  2. Åh, vad nära det är nu innan avresan 🙂
    Förstår att det varit en lång väntan, hihi.
    Ser superhärligt ut på bilderna, jag blir bara liiite avis 😉
    Nu får du försöka vila dig så du är pigg innan avresan:)
    Kramar från mig


    • Ja nu är det verkligen nära, i övermorgon(bitti) åker vi. Det har varit nedräkning ett tag nu och plötsligt är dagen D nästan här.

      Superhärligt blir det, vi har varit där förut som sagt. Har försökt vila men det är inte lätt när man inte kunnat sova, haft värk, ryggproblem, hjärtproblem mm. Men men…nu blir det en vilsam semester och det tackar jag för!

      Kramar


  3. Jag vet en sak du har glömt att packa….. MIG!!!! 😉

    Kraaam<3


    • Hihi, jag tror inte jag har plats. Har problem att få handbagaget bli lätt och utan övervikt, det är så hård viktgräns på hemresan och bara systemkamera med tillbehör väger 2,3kg! Jag får bara ha 3kg 😦

      Kraam ❤


  4. Okidoki,,Hag hoppas verkligen att du ska få en underbar vistelse där nere i värmen,,jag kommer att kika in med jämna mellanrum för att se hur du har det där i Bang Saphan..Haé Jättekram.


    • Vad trevligt, jag ska försöka uppdatera så ofta jag kan och hinner med. Men också försöka njuta förstås. Bang Saphan är vårt andra resmål, först blir det 6 nätter i Hua Hin, och även Bangkok står på schemat mot slutet. Däremellan får vi se.
      Jättekram tillbaka!


  5. En kommer en går ……… fast det är sköt att sätta nyckeln i dörren när man varit borta. Det kommer att bli toppen för er i värme och god mat! En liten fråga: Varför dricker ni Ducoral mot kolera????
    Der drack vi när vi skulle till Kenya där det finns kolera, men till Thailand?
    Kramar


    • Visst är det skönt att komma hem, men helst hade jag/vi stannat ännu längre. Kanske en annan gång. Det blir verkligen toppen med semester, vila och förhoppningsvis några dagar med mindre värk för min del. Skönt, mår så gott i värmen. Hoppas att Ni haft det toppen, ser härligt ut på Era bilder!

      Dukoral brukar vi aldrig ta, men denna gång tog vi det säkra före det osäkra eftersom risken för Kolera nu ökat med 50% i Thailand förra året. Dessutom tänker vi spendera några nätter och dagar i Bangkok där man nyligen haft översvämningar och risken därmed ökat avsevärt. (Även Dengue, Malaria och andra sjukdomar sägs ha ökat där). Då vi båda har magsårsbesvär resp. magkatarrsbesvär så är vi ytterligare utsatta med risk för Kolera och rekommenderades därför att ta Dukoral. Dessutom slipper man även turistdiarré om man har tur…

      http://www.aftonbladet.se/resa/resmal/asien/thailand/article13660194.ab

      Kram!


  6. Tack för utmärkt svar. Håller på att förbereda oss för kylan! Kramar



Kommentera

