h1

Day 1

mars 4, 2012

Här kommer en resumé av vår härliga semesterresa bit för bit då vi inte kunde blogga så mycket under vår tid på resande fot. Vårt resesällskap Anna med familj bloggar också i efterhand med foton från resan. Vi har kunnat ladda upp bilder, filmsnuttar och bloggat mer på tidigare resor, men nu var både datorerna omoderna och slöa, internetcaféerna få samt tiden såpass knapp att vi helt enkelt fick skippa det och lägga upp nu i efterhand. Vi har nu insett att om man inte har mobilen med internetuppkoppling och surfar med fri wifi så är man lite låst. De flesta hotell har gratis wifi (trådlöst internet) och thailändarna satsar mer på trådlöst än på sina stationära datorer och internetcaféer på bra datorer och kapacitet (bredband). Har man surfplatta, laptop eller en mobil med internetuppkoppling med sej så kan man vara mer online, ”medlingsbar” och ”aktuell” i t.ex. bloggen. Men nu får vi blogga i efterhand och hoppas Ni har intresset att följa med på vår resa ändå… Videoklipp kommer strax från Peking!

Första dagen blev det ju flygplan, flygplatser och bagagevagnar för hela slanten. Någon öl slank ju ner i New Orleans, jag menar ju restaurangen på Sky CityArlanda förstås… (Alla foton är klickbara större)

Foton: Copyright StudioMaya (Mitt Egna Foto) Man får EJ använda mina foton utan mitt tillstånd.
Photos: Copyright StudioMaya (My Own Photo) My photos may NOT be used without my permission.
Kamera/Camera: Olympus Tough TG-610 (2012-02-05)

One comment

  1. Jättefin bild på dig och din man. Ni är så snygga och det ser så spännande ut på dom andra bilderna också. Bra att dom har gratis uppkoppling. Förr så fick man låna datorer på hotellen men jag vet inte om vi betalade nåt. Jag brukar själv inte blogga när jag reser bort för jag blir för stressad. Ni har verkligen haft det härligt.

    kramar



Kommentera

