h1

Njutning…

mars 7, 2012

…dag 3! Det innebar att bli uppassad på stranden av våra vänner Baa, Yen och Gong! (Bilder på dem kommer senare i bloggen).

Number Seven som deras strandbar heter har enligt oss den allra bästa servicen och dom var såå jätteglada när vi kom! Genast kramade dom om oss och önskade oss välkomna tillbaka! Efter bad och ett par njutbara timmar i den heta solen var det skönt att sätta sej vid vattenbrynet under parasollen med fötterna i vattnet och njuta av en härlig lunch. Ungefär så spenderade vi våra förmiddagar. Nu i efterhand ser vi hur vinterbleka vi var…

Ena favoriträtten min, Gai Satay (Currykryddade Kycklingspett med Chili-Jordnötssås) introducerade jag för resten av gänget som verkade tycka om det. Och sägas kan, det smakar definitivt inte lika gott hemma som på plats i Thailand! Inte ens på en riktig Thairestaurang i Sverige… Efter varje måltid på stranden serverades det alltid stora fat med färsk frukt; mango, vattenmelon, bananer, clemetiner och färsk ananas. Bananerna är sötare än hemma, men väldigt goda. Mangon smakar mycket bättre där än hemma och ananasen är ljuvligt syrlig och god, inte alls som härhemma! Fruktshakes (i flera smaker) och Ice Tea Lemon var favoritdryckerna. (Fotona är klickbara större)

Foton: Copyright StudioMaya (Mina Egna Foton) Man får EJ använda mina foton utan mitt tillstånd.
Photos: Copyright StudioMaya (My Own Photos) My photos may NOT be used without my permission.
Kamera/Camera: Olympus Tough TG-610 (2012-02-07)

5 kommentarer

  1. Vi längtar tillbaka!!!!


  2. Det ser verkligen härligt ut och så skönt att bli uppassad och äta god mat! Underbart – och förhoppningsvis har du mått jättebra!

    Kramar!


  3. Jag skulle också vilja testa maten på stället, som typ Thailand.
    Skulle vilja åka dit, men är samtidigt ”rädd” för det, eftersom luftfuktigheten är så hög där. Å då mår jag otroligt dåligt i min värk.. 😦

    Men, jag skulle vilja uppleva det landet, med dess kultur och mat.

    Ha en underbar helg.. // Kramar om Annelie


  4. Man ser verkligen hur ni njuter på bilden och maten ser underbart god ut. Kul att komma tillbaka dit man varit förut och trivts.

    Ha en fin söndag
    kramar


  5. Underbara bilder…. härligt! Jag längtar redan tillbaka till Thailand! Kramar



Kommentera

