h1

Siam Pearl

mars 16, 2012

Då jag har varit dålig med värk och TN så har jag dröjt med bloggen några dagar och försökt vila lite. Men jag är fortfarande inte bra så nu sitter jag med nackkragen på och tar många pauser. Jag har inte orkat besöka bloggar och kommentera, inte heller besvarat Era kommentarer. Ber om ursäkt för detta. Vill Ni att jag fortsätter berätta om resan, och/eller vill Ni se/läsa om annat emellanåt? Här kommer iallafall fortsättning av återberättelsen av vår resa till Thailand iår…

Dag 4 på vår resa tog vi en heldagsutflykt med en av båtarna Siam Pearl som tog oss ut på det turkosa havet. Man åker dit i taxi (eller som i vårt fall i en minivan) från Hua Hin till Sam Roi Yod (som är en nationalpark) och därifrån hamnen avgår de fina skeppen. 1800 thailändska baht kostade det per vuxen, ungefär 390-400Skr inklusive mat och vatten. Man är ute på havet från ungefär 9 på morgonen till 17-18-tiden på kvällen. Vi satt uppe på övre däck den soldisiga morgonen och spanade in färgglada fiskebåtar och fin natur.

         

Första stoppet skulle vi göra på Monkey Island (Koh Ling). En öde ö där det bor en koloni av vilda apor. Och som vi skrev tidigare så blev jag påhoppad av den största apan av dom alla. Han hoppade upp på min rygg i ett obevakat ögonblick och minst lika snabbt som jag vrålat ut min förskräckelse och drog bort apans ena arm, någon tog i den andra armen och drog, så fick han snällt kliva av min rygg lika fort… (Mer blogginlägg kommer! Alla foton är klickbara större)

Foton: Copyright StudioMaya (Mina Egna Foton) Man får EJ använda mina foton utan mitt tillstånd.
Photos: Copyright StudioMaya (My Own Photos) My photos may NOT be used without my permission.
Kamera/Camera: Olympus Tough TG-610 (2012-02-07) & Nikon D5000 +UV (2012-02-07)

2 kommentarer

  1. Hej godingen!
    Härliga bilder! Jag längtar….Jag har tittat på din kompis Annas sida. Jag försökte kommentera men det gick inte från min iPhone. Skumt…Hälsa henne att det ser så skönt ut 🙂
    Må bättre och kram!!


  2. Kul att läsa om er underbara resa, och att titta på de vackra bilderna 🙂
    Tråkigt att du inte är så kry..:(
    Kram Kram ❤



Kommentera

