h1

Våra vänner i Thailand!

mars 20, 2012

Några dagar ytterligare har gått sedan jag bloggade sist, hade ju tänkt skriva lite mer sist men orken tog slut och jag har varit riktigt dålig. Mina smärtor av min Trigeminusneuralgi har varit rent ut sagt jobbiga attacker, som om man fått elstötar i ansiktet och huvudet, som om man haft halsfluss, som om man haft öroninflammation, som om man haft svår tandvärk i ALLA tänder, svårt att svälja, smärtor i käkar och tunga…och allt detta PÅ SAMMA GÅNG! Som om det inte vore nog har ju min ”normala värk” jag alltid har dygnet runt i nacke och rygg varit tuff, plus att min onda höft och knä har gjort riktigt ont så jag knappt kunnat gå. Lågt blodtryck så jag haft yrsel och svimningsanfall. Och sova har varit stört omöjligt, så tröttheten blev ett kapitel för sej… Men nu kanske, kanske jag är lite mer på benen får jag hoppas. TN-smärtorna finns kvar, likaså värken i nacke, rygg, höft och knä men det är lite bättre… Så nu blir det kanske nya tag. ”Försvinner” jag igen så vet Ni varför!

Ikväll (tisdag 20/3) har vi varit och hämtat hem svärföräldrarna från deras semester i Thailand. Och vi hade fått både hälsningar och presenter från våra vänner i Hua Hin. Vad gulliga dom är!

Våra vänner Por & Mod framför deras strandbar 2012-02-24

Som vi lovat skulle vi visa foto på dem, vännerna som vi kallat Yen, Baa och Gong…men som egentligen heter Mod, Por och Hin tror jag det var (stavning?). Varför dom kallats nåt annat vet vi inte, men deras riktiga namn och adress fick vi nu via svärmor Kicki och svärfar Ove. Jättekul med deras adress för då kan vi skicka vykort, brev och presenter. Och Por som fyller år den 4 Juli, två dagar före Pelle (”Penne” som Hin kallar Pelle), kan få ett födelsedagskort tänkte vi. Mod och Por har fixat lite information till oss om saker i Thailand som vi ville veta och det är jättegulligt av dem! Nu är klockan mitt i natten, så jag måste försöka sova lite som knappt sovit något inatt. Imorgon kanske vi får veta mer och får adressen på papper.

Jag får kika imorgon om jag har något foto på Hin att visa senare. Jag har även ett fint foto på Mod från vår resa 2010 som jag kan visa. Det fotot har jag framkallat och ska rama in, även detta foto här ovan ska jag rama in sen. Jag ska också visa de presenter vi fick med oss hem som vi fick av Por, Mod och Hin när vi åkte från Hua Hin (som jag fotograferade idag för att visa Er bloggläsare). Så jag hoppas att jag är kryare imorgon så jag också kan fortsätta reseberättelsen och om Monkey Island med foton och videoklipp mm. Men nu ska jag krama kuddarna…

Ra tree sa was (God natt på Thai)

Foto: Copyright StudioMaya (Mitt Egna Foto) Man får EJ använda mina foton utan mitt tillstånd.
Photo: Copyright StudioMaya (My Own Photo) My photos may NOT be used without my permission.
Kamera/Camera: Nikon D5000 +UV (2012-02-24)

Kommentera

