h1

Filmrecensioner för hela slanten

mars 27, 2012

Då var det dags att recensera lite film, det var ju längesen. Och längesen vi såg dem, vi har en lista vi bockat av och nu är det på tiden att dom recenseras här på bloggen också… Vi börjar med kategorin Komedier(Söker Ni mera filmtips och filmrecensioner skriver Ni bara ”filmtips” i sökrutan nere till höger)

Bild/Picture: Discshop.se

The Change-Up (2011) är en Comedy med Ryan Reynolds och Jason Bateman i huvudrollerna. Mitch och Dave har varit bästa vänner så länge de kan minnas, men under årens lopp har de glidit ifrån varandra mer och mer. Mitch tycker att Dave har allt man kan önska sig: en vacker fru och ett välbetalt jobb. Dave tycker att Mitch verkar ha ett liv helt utan stress, krav och måsten. Efter att ha önskat att de levde den andres liv vaknar de en morgon och inser att de hamnat i den andres kropp. Kan de låta bli att förstöra varandras liv medan de försöker hitta tillbaka till sin egen kropp igen? ****

Bild/Picture: Discshop.se

What’s your number? (2011) är en Comedy med Anna Faris och Chris Evans i huvudrollerna. Ally Darling har dejtat snart alla sorters killar men aldrig har hittat den rätta. Av rädsla för att bli ensam resten av livet bestämmer hon sig för att ge sina ex en andra chans och söker upp dem en efter en för att ta reda på om drömprinsen egentligen funnits mitt framför näsan på henne hela tiden. ****+

Bild/Picture: Discshop.se

Prom (2011) är en Comedy med Aimee Teegarden och Thomas McDonnell i huvudrollerna. När det är skolbal kan vad som helst hända – och gör det också i ”Prom”! Nova Prescott kämpar mot sina känslor när hon dras till pluggets värstingkille, som dessutom är på väg att förstöra hennes dröm om den perfekta balen. Upplev hur pinsamma hemligheter avslöjas, fasta förhållanden splittras och nya heta romanser flammar upp. Häng med på en galet rolig och het dejt med ödet. Det är hundratals nätter sista året I plugget, men bara en skolbal! ***