h1

En kväll som alla andra…

april 30, 2012

Jag vill passa på att önska alla våra bloggläsare en Trevlig Valborg! Hauskaa Vappua! Happy Walpurgis!

Ikväll är det festligheter på stan för de flesta, många firar in våren och det firas med våreldar, årliga kanalsimmet i kanalen genom staden och jag vet inte vad mer (då jag saknar morgontidningen har jag ingen koll).

För min del blir det en helt vanlig kväll, en kväll som alla andra. Ensammys i soffan under en filt och lite TV eller någon film. Pelle jobbar och förmodligen blir det övertid så vi får se om vi alls hinner göra nånting annat än krypa i säng samtidigt ikväll…

Ifjol skrev jag lite om Valborg och den finska Valborgsdrycken Sima för den som är intresserad av lite kuriosa. Det hade varit gott med Sima nu ikväll…

16 kommentarer

  1. Tråkigt att ni inte får vara tillsammas på Valborg. Vi har också arbetat obekvämt dom sista åren så vi vet hur det känns. Här blir det lugna gatan också för jag är inte i form i dag

    Ha en bra Valborg
    kramar


    • Då vet Du hur det känns när man inte får träffas så mycket när ens andra hälft arbetar över 😉

      Jag hade väl ”lite tur” ändå – dom släppte en massa jobb och lät det vara tills efter ledigheten – bara för att få komma hem lite tidigare. Annars hade dom jobbat till 22-23. Nu kom han hem 20.30 men vi hade missat alla brasor ändå. Efter en dusch och ombyte hann vi bara köpa lite godis och se film innan det var läggdags. Men något firande blev det alltså inte.

      Kramar!


  2. Hej Maya,önskar dig detsamma en skön Valborg,,för mig här nere på Cypern,blir det väl att knalla ut i kväll ovh få lite Goäta,,men det räcker så..Haé Så bra du kan.Kram.


    • Hej Hebbe! Hoppas Du har det alldeles underbart på Cypern (fast det vet jag att Du har). Äta gott ute är ju väldigt mysigt! Särskilt utomlands!

      Kram!


  3. Trevlig Valborg själv. Här gör vi ingenting, mer än njuter av det fantastiska vädret! 🙂 KRam


    • Jag har också passat på att njuta av det underbara vädret! Kram!


  4. detsamma önskar jag dig


  5. 3vlig valborg på dig/er! 😃 Å ett stort GRATTIS!!😉


    • Hoppas Ni hade en härlig Valborg! Och TACK, jag förmodar att jag vet vad Ni grattar oss för…mer kommer senare på bloggen så snart jag orkar ha flåset uppe mera 😀


  6. Hoppas du fick en fin helg och lika bra start på den nya veckan… Kram


    • Solen skiner och värmen gör mysigt väder så det kan inte bli bättre (jo, mindre värk och mer energi vore bra). Men det är härligt!! Kram!


  7. Lite sent men hoppas att ni hade en underbar valborg och att du mår relativt bra 🙂
    Stora kramen ❤


    • Hej Vännen! Längesen! Ja inte för att vi (eller ens jag) firade Valborg, men helgen var bra ändå och jag mår lite lite bättre. Kunde haft lite mer energi och mindre värk så jag orkade vara uppe på benen, men solen skiner så man ska inte klaga 🙂

      Stor kram tillbaka!


  8. Hejsan ! Men du hade säkert det riktigt skönt under filten och framför TV:n.
    Tror jag = )


    • Hej Carina!
      Jadå, mej går det ingen nöd på med filmmys. Ser mycket film och vädret är toppen så även om energin inte är på topp och värken biter i ens kropp så har man ju humöret uppe med solskenet!
      Kram på Dej!



Kommentera

