h1

Examen och välbehövd ”semester”!

augusti 10, 2012

Igår torsdag var sista dagen av tolv veckor och examensdag på Trädgårdsrehabiliteringen. Vi bjöds på fika och frukt, för min del blev det bara lite frukt eftersom jag får magont av nästan allting. Ändå fick jag jätteont i magen.

Vi fick göra vår egen Examensbukett och det blev både roligt, mysigt och vackert. Fem färska rosor och en massa brudslöja. Såhär vacker blev min bukett, jag är supernöjd och den står nu mitt på köksön så man ser den från alla håll (när man kliver in i huset, i köket, från matplatsen och från vardagsrummet). Men jag fotade den ute på inglasade altanen för att få bra ljus (första bilden) så man ser hur hela den ser ut. Jag var snabbast att göra den så jag fick mycket dötid över så jag passade på att promenera ute i trädgårdarna och fota lite på Trädgårdsrehabiliteringen. (Men jag har ju jobbat med blommor förr så att göra buketter går snabbt).

 

Slutligen fick vi ha samtal med våra två underbara ”Rehabiliteringslärare” Anna och Sara för att få höra hur dom tycker att rehabiliteringen har gått, resultat på vår vistelse där, testresultat och vad dom rekommenderar (i brev) till sjukvård/AF/FK (eller vilka instanser deltagarna kommer ifrån).

De hade sett och märkt att jag haft mycket värk men kämpat på bra och ändå försökt, njutit och haft roligt. De hade läst av mej ganska bra, de såg att jag inte alls har några sociala problem (som är vanligt annars bland långtidssjuka) och de sa faktiskt att jag varit en tillgång för gruppen som kunnat bidra med positiv anda, inspiration och glädje till de andra deltagarna. Det var verkligen överraskande och härligt att höra.

Jag får nu ett rekommendationsbrev från dem till bl.a. alla berörda instanser och läkare att även dom anser (som tidigare AF anser) att jag bör få ha hel förtidspension (sjukersättning) på 100% igen. (Har ju haft det i många år förr). Att jag har ett behov att vila, ta hand om kroppen,  få läka magsår mm. är i deras ögon också något de tycker att jag behöver. Lugn och ro. Men jag vågar inte hoppas än. Jag bara önskar att mitt magsår snart blir bättre… Och nu har jag kanske fått namnet på en bra läkare som är lyhörd och kanske kan hjälpa mej med sjukersättningsansökan samt att få komma till en neurolog för min TN dessutom. Jag håller tummarna!

(Detta är tredje blogginlägget idag så läs gärna de andra också) 

Foton: Copyright StudioMaya (Mina Egna Foton) Man får EJ använda mina foton utan mitt tillstånd.
Photos: Copyright StudioMaya (My Own Photos) My photos may NOT be used without my permission.
Kamera/Camera: Sony Ericsson Satio (2012-08-09)

5 kommentarer

  1. En ljuvligt vacker bukett! Nu håller jag tummarna för att din sjukersättning går igenom. Det är otroligt viktigt hur läkarna skriver. Det ska inte stå bör utan skall, kan vara ska skrivas är osv, så att inget kan feltolkas! Kramar från en som håller tummarna! 🙂


  2. Skitfin bukett,,hoppas att det löser sig med din ersättning..Haé Kram.


  3. Det såg läskande ut. Att vara i trädgård och hålla på med blommor är verkligen en bra rehabilitering. Man lever helt i nuet och njuter. Jag har själv arbetstränat med att sköta om blommor och arrangera buketter än om jag inte har gröna fingrar 😉 Härligt omdöme du fick. Jag själv har varit lite mindre social sen jag blev sjuk men kämpar hela tiden med detta. Jag hoppas verkligen du får hel sjukersättning så du får lugn och ro. Hoppas även du får komma till neurolog som jag tycker det är självklart att du skall få göra. Jag beundrar din styrka

    Ha en fin tisdag
    varm kram


  4. Håller tummarna.Sköt om dig.Vi ses!


  5. Hejsan ! Jag börjar med att berömma din bukett. Vacker ! och får verkligen hoppas på att din sjukdomsbild tas på allvar och att de ser dina behov.

    Ha en fin helg ! Kram



Kommentera

