h1

Michelle Obama och Jag!

oktober 23, 2012

Ja VAD kan tänkas att VI har gemensamt då? USA’s presidentfru Michelle Obama och Jag? Nagellack. Haha. Åtminstone vad min mamma utbrast idag när hon fick se mina naglar ”Har Du också Michelle Obama-naglar?”

Haha njaa, nu var jag ju före henne med trenden som blivit stor över natten tack vare Fru Obama. Jag köpte mitt nagellack i Thailand i februari (2012). Och såå jättelikt vet jag inte om det är, men liknande kanske. Ja grått är det iallafall.

Och för dem som har lite koll på nagellack så är O.P.I ett ganska populärt känt märke och jag inhandlade märkeskopian C.A.L.A.R i Thailand för en spottstyver. Flaskorna ser likadana ut, är lika stora, är lika bra, har en ofantligt massa färger men kostar väldigt lite. O.P.I kostar ca 150kr flaskan. Jag köpte fyra C.A.L.A.R nagellack för ca 22kr och är supernöjd med dem alla. En av dem har t.o.m. den udda ljusturkos-ljusjadegröna färgen som min nyaste bikini har, den påminner om denna färg på O.P.I nagellacket. Utan att jag hade den med mej vid inköpet av nagellacket så sa jag till Pelle ”Wow, det ser ut precis som samma färg som min bikini!” Och det var det, exakt på pricken! Jag tror faktiskt jag har ett bra färg- & bildminne som kan matcha saker ur minnet…

4 kommentarer

  1. Vilka vackra naglar du har. Gillar även ditt nagellack, har haft grått nagellack själv för det mesta i olika nyanser. Vad kul att du var före Mrs Obama 😉 Vilken skillnad på pris motför här.

    Grattis till att du vunnit andra pris i min utlottning. Du kan kolla på bloggen.

    Ha en fin eftermiddag
    kramar


    • Tusen tack! Det är mina egna naglar och INTE nagelförlängning. Är mycket nöjd med färgen, den var finare på än i flaskan. Det blir nog fler köp av detta nagellack 😉

      TACK för vinsten! Vad roligt! Den kom med posten så jag ska blogga om det strax 😉

      Trevlig helg!
      Kram!


  2. Snygga naglar & lack…. det får vi inte ha varken det ena eller det andra i jobbet.. :o((
    Ja, naglarna tog jag bort,, svårt att jobba med det och ha långa naglar…
    Men LÖJLIGT att vi inte ens få ha målade naglar.
    Inte ens smycke,, jo vigselringar,, men inga andra.
    Vart är skillnaden liksom..??!!


    • Tusen tack! Det är mina egna naglar och INTE nagelförlängning. Är mycket nöjd med färgen, den var finare på än i flaskan. Det blir nog fler köp av detta nagellack 😉

      Verkar vara olika i vården, vet dem som jobbar med både nagellack, smycken och t.o.m. nagelförlängningar… 😮



Kommentera

