h1

Mitt senaste körkort!

november 6, 2012

Åh vad jag är glad! Idag kom mitt nya körkort med posten! Så nu har jag fyra behörigheter totalt, inte illa…och det på två olika körkort! Det ena rosa, detta andra är ljusgult.

Kanske inte så stort för andra, men för MEJ betyder det MASSOR efter min bilkrasch och många års kamp att ta körkort och trots min farträdsla! Jag har nu behörighet för personbil, EU-moped, snöskoter och terränghjuling (den senaste är ny för iår). Med tanke på att jag kraschat i 170km/h med bil och voltat med snöskoter är det jättestort för mej att ens TA körkort!

Foto: Copyright StudioMaya (Mitt Egna Foto) Man får EJ använda mina foton utan mitt tillstånd.
Photo: Copyright StudioMaya (My Own Photo) My photos may NOT be used without my permission.
Camera: Sony Ericson Satio Mobiltelefon (20121106)
Don't touch my site ©
2 kommentarer

  1. Bra jobbat! 🙂

    Vad fin du är på kortet!
    Min äldste son, som är 43, skulle förnya sitt körkort och gick till en fotograf och tog foton.
    När de kom med posten så sa han: ”Den här gammgubben känner jag inte igen!” Så kan det vara 🙂

    Själv tvingade jag mig att köra nästan direkt efter min svåra olycka. Men jag sätter mig aldrig i en liten bil igen.
    ”My Toyota is fantastic” Vi har en Avensis. I den känner jag mig trygg.

    Ha nu en riktigt trevlig helg!
    kram


    • Tusen tack, vad gullig Du är! Tack för en fin kommentar! Din son är lika gammal som mej…nej vad skrev jag nu…ung menar jag 😉

      Eftersom jag inte hade körkort själv (19 år då) när min svåra olycka skedde (3 på natten) så kunde jag inte åka ut och köra bil precis, men vi åkte bil hela morgonen efter, förutom besöket på akuten (lunchtid) då jag fick svåra smärtor när chocken släppte. Då rasade kroppen bara ihop och jag kunde inte sluta gråta! Sov ingenting alls första nätterna.

      Jag sätter mej inte i en bil som inte känns säker, jag kör inte heller en dålig bil och jag åker inte med någon som jag blir åkrädd med. Det är faktiskt få förare jag känner mej avslappnad att åka med.

      Ha en trevlig helg Du också!
      Kram!



Kommentera

