h1

Vi lever…

april 3, 2013

…men det har varit en sjuk vecka sedan vi kom hem! Först en sjukt jobbig jetlag, kanske för att vi sovit dåligt redan innan hemresan, sedan hosta och halsont. Och fortfarande är orken frånvarande.

Väldigt många väntar på foton och blogginlägg, det förstår vi. Men vi har ännu inte fått alla foton och har sjukt mycket att gå igenom själva. Jag måste nog köra över en hel del gig foton på min hårddiskbackup för att det snart blir ont om utrymme på min laptop. Och därefter köra in alla foton från både bröllop och resan från allas kameror, mobiler & surfplattor. Men jag har legat nerbäddad (emellanåt) så orken tryter ännu.

Jag har ännu inte heller någon aning om hur många foton (eller filmklipp för den delen) det handlar om. Men det är nog ett tusental och det blir tufft att bara sortera igenom dem och välja några för blogg och FB. Filmklipp blir spännande också för jag tror att jag har glömt vad och var vi filmat egentligen.

20130402-CopyrightStudioMaya-Satio276

Trött, sjuk, solkisande men glad tjej med snart helt flagnad solbränna. Men den bilden bjuder jag på.

Här har det varit en lugn påskhelg, nerbäddat med film och mys. Allt för att kurera oss och vila upp oss från jetlag. Jag mår sämst just nu, Pelle jobbar sedan dagen efter hemkomst. Det är soliga plusgradiga dagar med takdropp och fågelkvitter så det känns riktigt skönt. Synd bara att jag inte orkar sitta ute så länge utan att bli trött och bli rädd för att frysa, vill ju inte bli sjukare än jag är. Halsontet tar kål på mej, vågar knappt prata och hostar om nätterna så jag inte kan sova. Fotona togs igårmorse.

Igår eftermiddag tog jag en 4,5 km promenad för att möta Pelle som promenerade hem från jobbet, det var blåsigt och kalla vindar så när jag kom hem hade jag både Trigeminusneuralgiska smärtattacker (det behövs bara vindpustar för att trigga dem) och det smärtade enormt i höger höft och knä. Men attans den som ger sej, jag fick ju sol på nästippen, motion och en trevlig stund med min man. Idag så avstår jag promenaden, halsontet är sämre. Pelle kör bil idag eftersom han har rep med bandet idag så han hinner bara hem och duscha och äta middag.

20130402-CopyrightStudioMaya-Satio275

Lånat min makes jättesköna allvädersstövlar i en sådär fyra storlekar för stora, men dom är såå sköna!

Foto: Copyright StudioMaya (Mitt Egna Foto) Man får EJ använda mina foton utan mitt tillstånd.
Photo: Copyright StudioMaya (My Own Photo) My photos may NOT be used without my permission.
Camera:  Sony Ericsson Satio Mobiltelefon (20130402)
Don't touch my site ©
One comment

  1. Välkommen hem till kalla Sverige!! 😉 Är ni nöjda med resan? Ser fram imot dina bilder! Längtar så..;)



Kommentera

