h1

Efter otur kommer tur…

april 7, 2013

…eller ”efter regn kommer solsken” som det egentligen heter. Jag kom på ett nytt(?) talesätt kanske?

5 st assietter från Åhléns 20kr

För 5-6 veckor sedan tog jag fram glasassietter till vårt bröllop och skulle låna ett gäng till av svärmor, men så råkade jag slå sönder en av assietterna som vi hade. När vi slutligen hyrde en lokal istället för att ha fikat hemma så fanns det assietter där. Så glasassietterna kom i glömska.

Pelle har nämligen fått dessa glasassietter av sin farmor Elsa så jag grämde mej att jag slagit sönder en av dem och då Elsa inte längre finns med oss kunde vi inte heller fråga var hon köpt dessa. Vi hade åtta och nu bara sju stycken.

Men så av en slump i torsdags kollade jag in en Köp & Sälj-sajtFacebook och vips dök en annons upp med glasassietter som såg precis ut som Pelles ärvda assietter. Jag gick och hämtade en för att jämföra och visst såg de exakt ut som de vi har. ”Jag köper dom!” skrev jag direkt när jag såg annonsen och att det var exakt de assietterna. Det var fem stycken, hon sålde dem för att hon slagit sönder den sjätte. Och priset, 20 kronor. Jag trodde det var per styck så jag hämtade ut en hundring. Det visade sej att hon bodde rätt nära dessutom. Jag åkte direkt och hämtade dom, till priset 20 kronor för ALLA fem!

Sen slog jag in dem i bubbelplast och presentpapper med rosett på och när Pelle kom hem sa jag: ”Det är en förlåtpresent”. När han öppnade paketet förstod han vad jag menade. Kul, nu har vi 12 sådana assietter då vi har kalas. Ibland har man tur..

2 kommentarer

  1. Vad skoj med lite tur…..


    • Ja det var verkligen kul med tur. Att det var preciiis de tallrikarna dessutom. Och jag som grubblat var man kunnat köpa dem och velat köpa fler också. Kanonpris dessutom!



Kommentera

