h1

Rapport från Spanien

april 14, 2013

Ikväll har jag chattat 1½ timme med sonen i Spanien. Jag kan inte vara lyckligare!

36_robin31 Foto: Mormor AnnLee

Robin, i lite för stor kostym på vår bröllopsfika 2013 02 16 

Robin mår bra, de har varmt och det är försommarväder vad jag förstår. Och jag kunde ju även se solen skina live på webbkameran (Webcam i Gibraltar i listan till höger). Han bor i La Línea de la Conceptión tillsammans med en norrländsk kille som han jobbar med i Gibraltar. De har lärt känna varandra via jobbet och bor just nu ihop. Men, dom ska byta upp sej till en större lägenhet om 2-3 veckor då två kompisar från Sverige flyttar ner och ska bo tillsammans alla fyra killar. Det är väl lite av den anledningen som han inte har installerat Internet ännu eftersom de ska flytta till större bostad.

Robin jobbar mycket just nu, det blir skift 6 dagar, ledig 2, skift 6 dagar, ledig 2. O.s.v. Han trivs väldigt mycket. Han säger att maten är bra, mycket att välja på och finfina råvaror. Gott om frukt och grönt. Tomater säger han är mycket godare än hemma i Sverige. Ost och skinka smakar annorlunda tycker han.

CostaDelSol

Robin vill att jag kommer och hälsar på, givetvis vill jag också det. Det han saknar mest är svenskt godis. Det och lite andra presenter ska jag skicka med hans mormor (min mamma) när hon och Kurt åker till Torrevieja i Spanien på semester och kommer att åka ner till La Línea också.

wa

Jag ska se om jag kan få en app installerad på min mobiltelefon så att vi förhoppningsvis kan ha bättre (gratis) SMS-kontakt via mobilerna. Det vore önskvärt, för det är dyrt att ringa, SMSa och jobbigt att inte höra av varandra när han ännu inte har internet. Nu gissar jag att han kikade in på Facebook genom jobbets dator.

Jag hoppas iallafall kunna skicka ner lite presenter till Robin nu när hans mormor kommer träffa honom i slutet på april. Lyckos hon!

 

Kommentera

