h1

Rapport från Gibraltar!

maj 3, 2013

Mamma och Kurt åkte till Gibraltar idag (fredag 3 maj). De träffade min son Robin där och han verkar trivas. Robins arbetskompis Christoffer (från vår svenska grannstad Norröver) delar lägenhet med Robin i La Línea de la Concepción. Nästa fredag kommer Robins kompisar, Jocke och Benjamin härifrån, ner till La Línea. Robin hälsar till släkt o vänner!

Här kommer en fotokavalkad från Mammas och Kurts visit till Gibraltar och mötet med Robin. Det värmer i mammahjärtat att se fotona… (Alla foton klickbara större)

GLALinea20130503

Gibraltar, byggnaden till vänster jobbar Robin i.

Gibraltar20130503FikaMedKurt

Robin och Kurt. Kaffe och Glass. Här brukar Robin luncha ibland.

Gibraltar20130503KurtOchRobinLunchar

En öl slinker ner. Robin och Kurt.

Gibraltar20130503 RobinOchMormor

Robin och hans mormor, ett kärt återbesök.

Gibraltar20130503RobinsJobb

Robin och Mamma utanför Robins arbetsplats, byggnaden bakom dem.

GibraltarKurt20130503

Kurt framför klippan.

Gibraltar20130503MammaTheRock

Mamma framför klippan.

(Alla foton är tagna av Mamma och Kurt)

Lustigt nog har Robin bott sin första tid i La Línea på samma hotell som jag och Nina kikat på, av alla hotell som finns, så just samma hotell. Det är ett fint hotell, tycker han.

Pelles faster Gunnel ringde från Norrköping idag och gav en del tips om Gibraltar, hon och hennes man Janne har varit dit tre gånger. ”Droppstensklippan får Ni inte missa” sa hon bl.a.

2 kommentarer

  1. Hej Maya…Kul för din son att få kärt besök hemifrån…
    På din fråga om ”Mespilan” kan jag bara säga att jag aldrig hört något annat namn,,där finns ett Latinskt namn,,jag tror den kommer ursprungligen från Kina-Japan,,jag har gjort ett litet inlägg i min Blogg,,där jag försöker beskriva den,så som jag ser den,kolla gärna där..Hoppas du kryar på dig,så du får må bra..Haé Kram.


    • Hej Hebbe!
      Ja det är skönt att veta att han har det bra och trivs. Det var nog uppskattat att han fick besök, och presenter från både mej och hans mormor. Längtar tills jag får träffa sonen också.

      Vad spännande att Du skrivit om frukten, ska kolla in det.

      Tack för Din omtanke. Kram på Dej!



Kommentera

