h1

Efterlyser en bra App!

augusti 14, 2013

1.google-play

Jag har funderingar på detta med appar, är nybörjare på app-användning och har bara testat några få månader. Vissa fungerar jättebra och vissa är bara skit (som också för med sej ”skit” – spam t.ex.) eller så fungerar dom inte som det är tänkt. Därför vill jag gärna efterlysa lite tips om bra appar att välja bland. Och jag tänker särskilt på en speciell app, eller snarare en app med speciella funktioner. Nu är det ju en djungel av appar i cyberspace och dessutom funkar inte alla på mina grejor. Därför frågar jag Er som provat och vad som är bra och inte bra.

Den funktion jag är ute efter är en Smärtdagbok, speciellt för huvud- och nackregionen. Alternativt att man kan välja hela kroppen men att kunna specificera sej på t.ex. huvud. Jag har fått tips om My Pain Diary och den verkar kanonbra, felet är bara att jag bara hittar den till iPhone. Jag vill alltså ha en app som passar en Android Smarttelefon och Android Surfplatta. Gärna med syncronisering så den kan användas på både dator, laptop, surfplatta och mobiltelefon. Om det finns. Gärna på engelska (alt. svenska).

Gratis är gott, men medför ofta provinstallation, visstidsandvändning, störningar, spam mm. Jag betalar gärna, men inte hur mycket som helst förstås och ingen krånglig betalning. Dessutom vill jag veta HUR man betalar en app (JA, jag sa ju att jag är nybörjare så jag vet inte hur betalningen ska gå till). Jag har ingen mobiltelefon kopplad till internet (även om det går fixa på min) och ingen ”telefonfunktion” på surfplattan. Självvalt så av särskilda orsaker. Så berätta gärna hur jag går till väga med betalning då…

4 kommentarer

  1. Vi har kopplat Mickes telefon, min telefon + ”paddan” till Mickes visakort!
    Allt vi laddar ner dras från han! Perfekt! 🙂
    Däremot app-bekymmret… Har nollkoll på androiderna… Googla runt, kanske du hittar förslag!?


    • Det låter enkelt att lösa betalningen så, är det typ ”mywallet”? Jag söker och söker om appar, fick ett förslag till av en amerikansk tjej, men hittar det inte alls. Ska söka vidare 🙂


  2. Mywallet?! 😮
    Har jag ingen aning om vad det är! Nåt nytt och modernare kanske?
    Nä, vi har bara ”kopplat” ihop hans visa med appstore!


    • Nej WyWallet menade jag, det har funnits ett tag. Man kopplar ihop mobilen (SMS) till en hemsida vilken man nu handlar ifrån, och betalningen dras sedan i mobilräkningen. Man kan också skicka pengar via WyWallet-appen.

      Har Ni angett VISA-kortet på AppStore, eller?



Kommentera

