h1

Skam den som ger sej…

november 20, 2013

space

Idag har jag ringt ytterligare tre telefonsamtal till sjukhuset ”där jag försvunnit” i journalerna. Två av dessa telefonsamtal var riktigt givande, förhoppningsvis – för jag har ju inte sett resultatet med egna ögon ännu… Det ser jag när posten dimper ner…

En jättetrevlig man ringde upp och sa att han skulle göra vad han kunde för att åtminstone hitta min CT (Datortomografi-röntgen). Jag sa att jag ringt runt i två veckor och att jag verkar ha försvunnit. Och nyss ringde han upp och sa skrattande ”Hörredu, NU har vi hittat Din CT i arkivet, här är vi duktiga på att hitta saker! Jag skickar den till Dej!” Gissa om det känns skönt?!

Nästa person som ringde upp, hon hittade tll slut 14 sidor med provtagningar, medicineringar och tester…men fortfarande saknas min inläggning på sjukhuset! Hon ska iallafall skicka de 14 sidorna hon hittills hittat. Börjar se ljuset i tunneln! Men nu blir det inga fler samtal idag, jag får skjuta upp nästa samtal tills imorgon för nu orkar jag inte mera. Har sååå ont nu!

1.pain

4 kommentarer

  1. Gumman då,,, att det ska vara ett sånt H*****E för att få ut sina journaler,, men som du säger. Skam den som ger sig och du med dina smärtor,, ska bli sååå intressant och få följa dig på din resa till London,, håller allt som går att hålla.

    sv: Ja, lyktan är i träd.

    Varma kramar från söder.. // Annelie


    • Tack för kramarna! Ja jag fattar inte, väntar fortfarande på journaler som jag ringde om för mer än en vecka sen och så länge tar inte posten såvida de inte gått tillbaka till häst och vagn! Jag kommer lägga bilder Instagram under resans gång och när jag kommit hem och landat så bloggar jag om den.

      Kram tillbaka!


  2. Det är ju förjävligt att allt ska vara som komplicerat inim sjukvården . Men snart snart kanske du får bra hjälp och det ska bli kul att höra mer om .
    Önskar dig en fin fredag
    Kram


    • Jag är rätt less på att sjukvården inte fungerar som den ska. Hoppas London kan hjälpa till.

      Var Volbeat bra? 🙂
      Kram!



Kommentera

