h1

Bästa Julklappen Nånsin!

december 26, 2013

20131225-CopyrightStudioMaya-Samsung180337

På självaste Julaftonen knackade det på dörren hos mina svärföräldrar. Svärmor Kicki öppnade, men det var helt tyst. Svägerskan Anneli gick och kikade, men var helt tyst. Sen var jag tvungen att kika från matbordet där jag satt och det tog nån sekund innan jag förstod vem som verkligen klivit in i hallen. Min älskade son hade kommit hem från Spanien (där han bor) för att överraska oss! Det var med glädjetårar i ögonen och ett jättestort leende som jag sprang mot dörren för att krama om honom, han log brett och vi kramades länge. Det var så härligt att få krama om honom igen, vi har ju inte setts sedan i början på juni då jag och min vän Nina åkte till Spanien för att träffa honom.

Efter att vi hade varit hos mina svärföräldrar, Pelles föräldrar, så åkte Robin med oss hem. Vi pratade, myste och såg film. Sedan var det dags för Robin att gå ut med kompisar på krogen, så vid 22-tiden skjutsade jag honom till en förfest. Robin sa att ingen fick lägga upp bilder på Facebook eller skriva/berätta för någon om detta eftersom det var en överraskning till hans mormor. Min mamma, Robins mormor ringde på julaftonskvällen och vi pratade ganska länge. Jag höll masken om överraskningen att Robin var hemma i stan, han ville ju överraska henne på Juldagen då vi skulle dit. Och mamma anade ingenting alls.

På Juldagen så åkte jag och Pelle till min mamma vid 15.30-tiden, vi visste att Robin skulle dyka upp efter 16-tiden. Vid 16.40 knackade det på dörren hos mamma och Kurt öppnade. Det blev helt tyst igen, Kurt kom och sa till mamma att hon fick ”…ta det där, det är Jehovas Vittnen” och mamma ville först inte gå till ytterdörren, men när Kurt övertalade henne att det var ”hennes tur att prata med dom” gick hon till dörren. Hon hann säga ”Nej vi har inte tid, vi ska just äta julmiddag!” och sen började hon stamma och gråta, för att hon såg först efter en stund att det var Robin. Hon kände ju inte igen honom först!

Och han är väldigt olik sej, särskilt sedan hon såg honom sist, i maj då hon och Kurt besökte honom. Han hade gått ner lite i vikt då, men inte lika mycket som han gick ner sen. Han hade i augusti gått ner 38kg på ett år, nu 44 kg. Han är väldigt smal nu, så han behöver gå upp lite i vikt för träningens skull.

Efter julmiddagen, pratade vi, så fotograferades det och kramar i massor. Sen skulle han träffa ännu fler kompisar och gå på fest, bl.a. två av hans bästa vänner (Acke & Thom) här i stan ville umgås med Robin.

Annandag Jul skulle min kusin Juha och hans fru Rosie komma till stan, från Finland. Men de ställde in eftersom det är glashalt på vägarna. Kanske lika bra det. Dels har vi en influensa som heter duga och dels så ska Pelle upp 06.00 på fredag och jobba.

För övrigt mår Robin jättebra, han jobbar, tränar och umgås med vänner. Han har ny bostad i Arguíneguín, bor ihop med tre killar från Sverige, de kommer från Karlstad och Örebro. Robins kompis Jocke är i Sverige med Mia, de blev ett par och firar julen hos Mias familj i Malmö. De planerar att åka tillbaka till Spanien i januari, Robin åker tillbaka till Spanien på fredag. Robin har nytt jobb hos Google som Annonsentreprenör.

2 kommentarer

  1. vilken härlig överraskning och sonen ser så fin ut. Vilken överraskning för hans mormor också

    kramar


  2. Vilken lycka ♥



Kommentera

