h1

Mer goda nyheter

januari 18, 2014

Ja nu är det officiellt sedan i torsdags så nu kan vi berätta mera goda nyheter…

woa-2014

Makens band har kvalat in i semi-final även på Wacken Metal Battle. (Ja dom är ju redan finalister i Sweden Rock Festival Band Competition). Det innebär att dom ska spela i Östersund den 8 Februari 2014 inför en jury och publik. Vinner de där går dom vidare till Sverigefinalen i Falun den 15 Mars 2014. Och skulle dom vinna där får dom bl.a. spela på Rockstad Falun samt på Wacken Open Air Festival i Tyskland i Augusti 2014.

I Tyskland tävlar Sverige mot alla vinnare från totalt 30 länder och världsvinnaren får spela på Wacken Open Air Festival 2015!

Dessutom, så är bandet med i dagens morgonblaska! De var väldigt överraskade när dom blev uppringda för att de ville göra en intervju med dem.

12 kommentarer

  1. -”Farbror” Pelle är i tidningen!!! 🙂
    Jo, vi blev glatt överraskade på morgonen. Det är skitkul, nu håller vi all tummar och tår att det går hela vägen!!

    *Kramen*


    • Hihi, vad roligt att Ni blev överraskade 😉 Jag visste ju redan…

      Det första Pelle gjorde när han vaknade var att ta fram surfplattan och kolla. Tidningen ringde igårkväll igen för att höra mer om Wacken för det hade bandet inte berättat. Så Pelle fick veta att det skulle publiceras idag.

      Jättekul, håller tummarna att dom går hela vägen här också!

      Kram & Puss till telingarna!


  2. Va spännande..håller tummen att allt går hela vägen. Röstar var dag, även om det egentligen inte är min musiksmak.. 😉

    Vad länge har killarna spelat ihop.. ??

    Ha en jättefin dag i kylan.. // Varm kram Annelie


    • Min man har varit musiker i 25 år totalt sett, men detta band är heeelt nytt och har ännu inte ens hunnit spela live, så går dom vidare till final i två av de största festivaltävlingarna!!!

      Det går utmärkt att supporta även om man inte gillar musiken 😉 Dom är jättetacksamma för allt stöd de kan få!

      Kramar tillbaka!


  3. Vad kul! 🙂

    Ja jag älskar fotografera, här har det inte blivit så mkt, för det har mest varit grått och trist och snön kom först i fredags


    • Ja lite som här då, vi fick vinter sent och det har varit mycket annat. Sen har jag värk som stoppar mej rätt ofta tyvärr. 🙂


  4. Ja det var inget jag väntat mig, men det gjorde mig genast på mkt bättre humör 🙂 Och jag mår mycket bättre idag! 🙂

    Ja, försöker undvika sidan, man blir rent för sugen, jag är inte gift och har inte varit innan, var nära med min fd, men vi delade på oss ett halvår innan bröllopet.


    • Skönt att Du mår bättre 🙂

      Det finns ju en hel del vackra klänningar som inte är brudklänningar där också. T.ex. om man skulle vara tärna, gå på bal eller fest.
      Tråkigt att Ni gick skilda vägar. Men som jag brukar säga, går ett tåg så kommer det nya tåg 😉


  5. Ett vilt djur för mig är ett djur som lever i det fria, dvs inte på zoo. De är inte så vilda enligt mig….coolt, skulle vilja simma med delfiner! 🙂

    oj, ja strutsar kan bitas rätt hårt, tur den slutade jaga er och att ni ko till bilen


    • Ja precis det jag tänkte, vilda djur i frihet. Men om man tänker mentalt ”vilda” så är ju t.ex. tigrar vilda djur även in fångenskap och zoo. (Kommer att tänka på ett TV-program vi såg igår om tigrar som användes i shower, Jan & Joy Holiday).

      Ja det var riktigt coolt att simma med delfiner!!!


  6. Stort Grattis! Jag skall hålla tummarna för det välspelande bandet
    Kul att dom blir intervjuade också.

    Ha en skön dag
    kram


    • Tack! Ja det var kul med en tidningsintervju 🙂

      Nu blir det nästa tävling om 12 dagar 🙂

      Kram!



Kommentera

