h1

Chili Chicken Tortillas á la Annie

januari 31, 2014

Jag har en grupp på Facebook där jag efterlyst goda, enkla vardagsrätter av mina vänner och Facebookvänner och fick en del nytt att prova. Bara för att inte hamna i ”det gamla vanliga” som man ofta hamnar i när man har svårt att komma på något annat. Och här är ett av tipsen jag fick, av Annie. Och det var verkligen gott och enkelt att göra! Variabelt i det oändliga dessutom…

0.anniestortillas

Chili Chicken Tortillas á la Annie

Köp färdiggrillad kyckling som rensas.
Blanda ner lagom stora bitar i creme fraiche (t.ex. chili) och blanda ner med majs. Lägg sedan röran i tortillabröd, rulla ihop, på med riven ost och in i ugnen på ca 200 grader tills osten smällt.

Gör typ samma sak med stekta grönsaker också. (Broccoli, riven morot, rödlök, majs, osv…)

Finns ju olika smak på creme fraiche, bara välja och vraka. Går fort, är enkelt och smakar mums. Vi använde ett tortillabröd med vitlökssmak, det finns en mängd olika smaker eller original att välja på.

Ät med en sallad till. Jag gjorde en enkel sallad på gurka, tomat, paprika och gröna äpplen.

Recipe by Annie
Photo by Maya

6 kommentarer

  1. Mmm.. oftast så ”krånglar” man till det mer än nödvändigt när det gäller att komma på lättvindig mat.. 😦
    Detta ni åt lät väldigt gött, kanske skulle testas frampå.

    Ha en goer helg.. // Kramar.


    • Ja det behöver ju egentligen inte krånglas till. Det behöver inte vara sjutton ingredienser och fem olika sätt att tillaga vanlig vardagsmat och udda tillbehör man knappt hittar i butikerna. Det ska vara enkelt, gott och gärna nyttigt. Vill man sedan ha söndagssteken på söndag så är det okej med långkok och sånt.

      Testa gärna, vi tyckte det var gott.
      Kram!


  2. Min son köpte filmklappan till mig i Enköping men dom finns inte där längre men jag hittade ett ställe på nätet så här får du länken

    http://www.retroholics.se/-phonesclocks-c-63.html?osCsid=9c0e974339000d5d3aabbfad4db26286

    Min kostade lika mycket.

    Nåt sånt har jag aldrig ätit så jag sparar ner receptet. Just nu får jag inte i mig lika mycket utan får lämna mat.

    Ha en fin kväll
    kramar


    • Åh, då ska vi kolla in det. Den skulle passa bra i vårt relaxrum där vi har tanke på dekor som film, musik och 50-tals american diner.

      Spara gärna receptet, prova. Det var gott. Ja, en sådan kanske räcker för den som äter mindre.

      Kram!


  3. Smarrigt! Hoppas du snart får din vinst, hon skulle skicka den i torsdags 🙂


    • Ja det var riktigt smarrigt! Ja vinsten ja, bra Du påminde mej för jag har fått den men inte lagt upp bilden på bloggen, bara på Instagram 🙂



Kommentera

