h1

Liar Liar!

februari 17, 2014

liar

Är det nånting som irriterar mej mycket så är det hur mycket människor ljuger! Okej om Du behöver dra till en nödlögn nån gång i en knivig sits där det inte är så jätteviktigt. Men om man sårar andra, ljuger för att framstå som en bättre människa, ljuger för att smita undan konfrontationer, ljuger för att slippa förklara Ditt beteende, ljuger för att Du lovat för mycket, ljuger för att Du inte förstår att Du gör andra illa, ljuger för att trycka ner andra, ljuger för att få medömkan av andra, ljuger gång på gång tills man ledsnar på att höra lögner, ljuger för att Du inte kan skilja på rätt och fel längre…ja då är det verkligen INTE okej!

pinocchio

En person som ljugit en gång för mycket ses som en lögnare om det kommer smålögner gång på gång. En person som ljuger om småsaker för att få medömkan ”ropar hjälp” en gång för mycket och en dag tycker ingen synd om Dej om Du verkligen blir sjuk på riktigt eller verkligen är i nöd och verkligen behöver hjälp… Den som förstår att Du ljuger kommer att ta avstånd och inte lyssna till slut. Om Du ljuger för att framstå som bättre än någon annan eller på bekostnad på någon annan så hoppas jag att Du själv en dag får känna på den besvikelsen det innebär att någon ljuger för Dej. Särskilt om det händer gång på gång. Om Du ljuger för mycket så kommer ingen nånsin att ta Dej på allvar i slutändan. Så är det bara.

choke

Vad som fick mej att skriva detta inlägget är att det finns sådana som ljugit om riktigt allvarliga saker som nu sanningen kommit ikapp. Det var absolut tvärtom, och här tyckte vi synd om Er! Många år! Om Du ändå ska ljuga, varför inte ljuga om nånting som inte går att bevisa och där sanningen inte kommer fram alls…? Varför ljuga när sanningen avslöjas; nu, imorgon eller ett par år senare…? Jag blir bara förbannad, för hur mycket mer har Du ljugit om då? Varför ska vi då vara vänner för jag kan ju inte längre lita på Dej…? Du vill vara min vän på många sätt, Du bjuder på fest och ber att få komma på våra fester, Du gör vänförfrågningar på olika media, Du ska se allt jag gör,  läsa allt jag skriver, kommentera mina foton, kopiera mina kläder, min stil, mitt smink och mitt hem, Du vill veta allt jag gjort eller vad jag gör, Du är nyfiknare än nyfiknast. Men detta är en orsak till att jag inte vill ha Dej som vän i mitt liv! Du ljuger (inte bara på ett sätt, utan i det mesta)!

Jag vet inte om dessa personer läser min blogg eller inte numera, men det känns ändå bra att skriva det ifall Du/Ni skulle läsa detta! Jag hoppas att fler också inser att Du/Ni ljuger…för om Du/Ni inte kan hålla till sanningen så hoppas jag att sanningen hinner ikapp och avslöjar vad Du/Ni går för, egentligen!

2 kommentarer

  1. Såååå bra skrivet! Vet inte vem det är, men en sån har jag i närheten av mig åxå!
    En riktig jävla ”överdrivare”, ”översittare”, ”förmer än andra”, besserweisser…. You name it!….


    • Tusen tack! ❤

      Det är flera, minst fyra personer jag tänker på, med små och stora lögner. Minst sagt frustrerande, för till slut vågar man inte lita på människor…

      Kram!



Kommentera

